Canvi de gerent al capdavant d’Eco-Equip. L’empresa municipal de neteja està passant per un procés de reestructuració i reorganització motivat per l’auditoria que es va realitzar ara fa uns mesos en què es posava sobre la taula un gran llistat de deures a fer. El primer pas cap aquest canvi de model, seguint la línia que ja es va tirar endavant a Funerària Terrassa, ha estat dur a terme un procés de selecció de la nova direcció, la qual serà l’encarregada de millorar els processos de gestió de l’entitat.

L’enginyera industrial Maria Cinta Blanch ha estat nomenada nova gerent. Amb una àmplia experiència dins del sector de la gestió de residus, ha estat 22 anys al capdavant de l’empresa PreZero (anteriorment CESPA SA i Ferrovial Servicios), una companyia que ofereix serveis a administracions locals, en l’àmbit de la recollida de residus i la neteja viària urbana, el manteniment de les zones verdes i jardins, la neteja de dependències municipals i escoles, la gestió de les deixalleries, entre d’altres.

Blanch ja s’ha reunit aquesta setmana amb l’alcalde Jordi Ballart i amb el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Xavier Cardona. Des del Consistori s’ha traslladat que el primer encàrrec que tindrà la nova gerència serà “la contractació d’una empresa externa especialitzada per fer un salt qualitatiu en la gestió i el servei a la ciutadania. A més, també durà a terme actuacions de reforç del personal tècnic de l’empresa i de les eines de gestió, amb la finalitat d’optimitzar-ne els recursos i fer-los més eficients”, segons s’apunta en un comunicat.

El 2024, l’any de la “refundació” d’Eco-Equip

L’Auditoria realitzada alertava que calien introduir canvis i millores en la gestió, logística i recursos humans en l’empresa municipal. Apuntava algunes mesures i accions per aconseguir-ho, una de les quals, i la més urgent, era la contractació d’una empresa externa. Aquest ha estat el primer pas que el govern durà a terme, mentre tenen presents altres requisits assenyalats com ara la implantació d’una gestió digital per poder fer seguiment de les incidències, fer un esforç econòmic no només en ampliació de maquinària sinó també en personal base i incrementar els perfils de personal tècnic, entre d’altres.

Pocs dies després de donar-se a conèixer el resultat de l’auditoria, el govern municipal, amb Jordi Ballart al capdavant, anunciava que el 2024 havia de ser l’any de la “refundació” d’Eco-Equip per tal de fer-lo més eficient en la gestió i execució del servei. Una nova etapa que ha començat amb l’estrena del nou edifici i que continua amb una nova gerent.

Comparteix

Icona de pantalla completa