Recupera la rutina després de les vacances
Recupera la rutina després de les vacances | Cedida

!--akiadsense-->

Per a molts ja s’han acabat les vacances, i altres, estan a punt de què així sigui. Uns dies que han servit per descansar, però també són dies en els quals es menja i es beu més del compte o de manera irregular. Ara, però, toca tornar a la rutina.

L’Agència de Salut Pública de Catalunya fa un seguit de recomanacions per allargar els efectes beneficiosos de les vacances, disminuir l’estrès postvacacional, i reprendre un estil de vida saludable.

Planifiqueu la tornada de vacances.

Mireu de deixar algun dia lliure entre la tornada a casa i la reincorporació a la feina. Així tindreu temps per organitzar-vos i poder tornar de manera més relaxada a la feina.

Manteniu una actitud positiva.

Penseu en els aspectes positius de la vostra feina. Busqueu algun projecte nou que us motivi. Intenteu cooperar i afavorir el treball en equip.

Reserveu-vos un període de temps per gaudir.

Tornar a la feina i a la rutina habitual no vol dir renunciar a fer les activitats que us agraden. Trobeu el vostre espai per llegir, pintar, córrer, o allò que us agradi fer.

Enfortiu les relacions personals.

Tenir una xarxa social de suport és un factor de protecció davant d’alguns problemes de salut mental. És important reservar temps per conversar amb els familiars i amics.

Dormiu bé.

Gaudir d’un descans suficient, de 7 o 8 hores al dia, tant físic com mental, és necessari per mantenir una bona salut emocional i també per controlar el pes. També, durant les hores de feina, feu pauses molt curtes, de 5 minuts cada una o dues hores, perquè ajuden a millorar la concentració i combatre el sedentarisme.

Acumuleu 30 minuts d’activitat física durant el dia.

Incorporeu més activitat física a la vostra vida diària. Anar caminant o en bicicleta a la feina, portar els infants a l’escola caminant, passejar una estona a bon pas després de la feina… són activitats molt agradables en aquest moment de l’any i que us ajudaran a cuidar-vos. L’objectiu és sumar 30 minuts al dia d’activitat física moderada, almenys cinc dies a la setmana.

Mengeu de forma saludable.

Durant les vacances es menja més sovint fora de casa i de forma irregular. Quan es torna, es tenen ganes de fer els àpats a casa. Aprofiteu-ho per millorar alguns aspectes de la vostra alimentació. Menjar de forma saludable és fàcil, gratificant i essencial per a una bona qualitat de vida. Dediqueu temps a menjar junts, a taula i amb tranquil·litat, almenys en algun dels àpats diaris.

Deixeu de fumar.

És la millor decisió per millorar la salut de les persones que fumen. Deixar de fumar és fàcil i és possible si se segueixen una sèrie de consells. Els professionals del 061 CatSalut Respon, els dels centres de salut i els de moltes farmàcies us hi poden ajudar.

Eviteu el consum de drogues i l’excés d’alcohol.

El consum d’alcohol i d’altres drogues pot causar efectes negatius en la salut i el benestar de les persones. La tornada de vacances és un bon moment per replantejar-se el consum d’alcohol i reduir-ho al màxim i també pel que fa al consum de drogues.

Milloreu els hàbits d’higiene i poseu al dia les vacunacions.

Rentar-se les mans sovint és una de les millors mesures per mantenir la salut i prevenir les infeccions. El començament del curs és un bon moment per replantejar-se quan i com es fa i ensenyar als infants la importància d’aquesta mesura tan simple i a l’abast de tothom.

Nou comentari