Tres joves de Terrassa, que pateixen atàxia telangiectasia participen aquest cap de setmana a la Marató de Sevilla. Es tracta dels germans Álvaro, Alejandra i Luis-Illán, que formen part de l’equip Zurich Aefat, impulsat des de l’Associació que agrupa les famílies d’arreu de l’Estat patidors d’aquesta malaltia genètica que encara no té cura ni tractament possible, la qual causa una discapacitat física progressiva. Un equip que compta amb el patrocini de la companyia assegurada que els ajuda a donar visibilitat a aquesta patologia minoritària, per buscar fons per a la seva recerca i motivar els seus afectats.
Un grup de 16 corredors solidaris -procedents de Sevilla però també de Màlaga, Cadis o Àlaba- seran els encarregats de ser les seves “cames” durant els 42 quilòmetres que dura la competició empenyent les seves cadires especials. A més dels tres germans terrassencs, la cursa també comptarà amb set joves més, d’edats compreses d’entre 13 a 32 anys: Álex d’Oliva (València), Patricia de Lalín (Pontevedra), Sara (Madrid), Sonia de Ferrol (la Corunya), Jon (Vitòria-Gasteiz), i Imant i Lola de Barcelona. A més del suport de diverses famílies que s’han volgut implicar, encara que els seus fills no participin o hagin mort. En les seves samarretes blaves lluiran el lema “Corre, frena la AT” de Aefat.
L’origen de l’equip Zurich
Aquesta iniciativa va sorgir el 2016, fruit justament de la família de Terrassa quan l’Álvaro i els seus dos germans (tots afectats amb AT) van aconseguir completar la Zurich Marató de Barcelona, gràcies a un grup de valents corredors que els van ajudar. Va ser així com van aconseguir recaptar 6.000 euros per a la investigació i donar visibilitat a la situació que viuen cada dia les famílies que pateixen aquesta malaltia.
I va ser amb la seva participació a Barcelona, que la companyia Zurich, un any després, va donar 15 mil euros a l’associació AEFAT per crear un equip que pogués participar a les quatre grans maratons que organitzen (Sevilla, Barcelona, Donosti i Màlaga). Des d’aleshores, la col·laboració s’ha mantingut i la composició de l’equip va variant, tant de nens amb atàxia com corredors, per permetre que tots els que vulguin viure aquesta experiència ho puguin fer. Cal tenir present que els joves amb AT han de “resistir” gairebé cinc hores de recorregut.
Amb el de Sevilla, l’Equip Zurich Aefat portarà 17 maratons Zurich completats. L’Equip Zurich Aefat es presentarà aquest dissabte 19 de febrer a les 11 hores a l’expositor de Zurich de la fira de la Marató de Sevilla, la Expo Marató, en el Palau d’Exposicions i Congressos de Sevilla (FIBES). I estarà tot a punt per sortir diumenge a competir.


