Els primers tres classificats de la Lliga Nacional de Korfbal de la temporada passada han emprès aquesta setmana un nou repte de caràcter europeu, la IKF Korfball Champions League. El KC Barcelona com a campió, i el CK Vallparadís com a subcampió, van aconseguir classificar-se directament per a disputar aquesta competició d’enguany entrant a participar en 2a ronda. Per la seva banda, el CK Castellbisbal, com a tercer classificat de la darrera temporada, va jugar una de les dues 1es rondes, però una baixa de darrera hora els va permetre accedir també directament a la 2a fase en ser 1r reserva del rànquing IKF.
Aquest torneig europeu, organitzat per la Federació Internacional de Korfbal (IKF), s’està disputant a la ciutat polonesa de Twardogóra del 26 al 30 de novembre, amb 10 equips dividits en dos grups. De moment, l’únic equip que ha debutat a la competició ha estat el CK Vallaparadís, que va perdre ahir contra el KK Brno per un resultat de 19-23 en el seu 1r partit a la IKF Korfbal Champions League Round 2. Els terrassencs necessiten un triomf avui a les 19:15 hores enfront del KLX Lisboa. Just abans, a les 17:30, el KC Barcelona debutarà contra el TuS Shildgen alemany. Per la seva banda, el CK Castellbisbal debutarà dijous, 28 de novembre, en un partit contra el Bek CK.

L’objectiu de tots els participants és clar; intentar quedar 1r dels seus respectius grups i guanyar-se així una plaça per jugar al febrer, junt amb els campions de Països Baixos, Bèlgica, Portugal i Alemanya, la gran IKF KCL Final 2024-25. En cas de no ser possible assolir aquesta 1a posició, els 2ns i 3rs de cada grup, també es classificarien per a jugar una darrera ronda al gener anomenada IKF KCL Challenger Final, una “final-four” entre aquests 4 equips. Des de la Federació Catalana de Korfbal destaquen que es tracta d’una competició plena “d’emoció i molt igualada” que compta amb els campions i finalistes de les millors lligues europees. A més a més, la no participació del campió neerlandès i belga en aquesta fase, “converteix cada duel en una incògnita, fent que cada enfrontament sigui decisiu i determinant per a les aspiracions de tots els participants”, afirmen.