!--akiadsense-->
L’Ajuntament de Terrassa, a través de les regidories d’LGTBIQ i d’Esports, i l’Associació de Clubs de Futbol de Terrassa i Comarca han engegat una campanya per encoratjar a jugadors i jugadores, famílies, equips tècnics i ciutadania contra el rebuig i la discriminació homòfoba a l’esport i, en particular, al futbol.
Aquest cap de setmana, coincidint amb la commemoració el Dia Internacional contra l’Homofòbia al Futbol (19 de febrer), per primera vegada a la ciutat es desplegarà una pancarta amb el lema ‘El futbol contra l’homofòbia’ abans de tots els partits de futbol que es juguin aquest cap de setmana a totes les categories dels clubs adherits a l’associació. A més, als clubs es repartiran fulletons informatius sobre la importància de no admetre actes homòfobs, i es farà difusió de la campanya via xarxes socials. El partit de superior categoria d’aquest cap de setmana a Terrassa serà el San Cristobal – Rubí, que es jugarà diumenge a les 12 h al camp municipal de futbol de Ca n’Anglada. El primer equip del Terrassa F.C. juga fora aquesta jornada.
El Dia Internacional contra l’Homofòbia al Futbol es commemora el 19 de febrer coincidint amb la data de naixement de Justin Fashanu, el primer futbolista professional que va declarar públicament la seva homosexualitat. Fashanu, qui va jugar amb diferents clubs de la Premier League i amb la selecció anglesa, va declarar públicament la seva homosexualitat el 1990. A partir d’aquell moment, va patir tota mena de pressions i mostres de rebuig i menyspreu, i la seva carrera esportiva va anar en devallada fins que, el 1998, es va suïcidar.
CD Can Parellada
CE Vacarisses
CF Can Boada
CF Juan XXIII
CF Matadepera
CF Maurina-Egara
CF Pueblo Nuevo 2002
CF Ullastrell
CF Viladecavalls
CP San Cristóbal
EF Bonaire
EF Manu Lanzarote
EF Viladecavalls
Fundació Terrassa FC 1906
UD Can Anglada
UD Can Trias
UD Les Fonts
UD Montserrat
UD San Lorenzo
UFB Jàbac i Terrassa
Penya Blaugrana Sant Cugat
Sant Pere Nord CF