Prop d’una seixantena de pilots han participat en el 45è Ral·li de Motos Històriques de Terrassa que va tenir lloc aquest passat diumenge 23 d’abril, Diada de Sant Jordi, i que va recórrer més d’una setantena de quilòmetres per diferents termes municipals, amb el parc natural de Sant Llorenç del Munt i de l’Obac de paisatge. Carles Escartín, en Categoria Pre-Guerra, i Jordi Casanovas en Categoria Post-Guerra, van ser els guanyadors del certamen.
La prova, organitzada per l’Escuderia MATHC del Atlètic Terrassa Hockey Club, va constar d’un recorregut total de 75 quilòmetres amb sortida en les instal·lacions de l’ATHC i amb arribada a Matadepera. El recorregut del circuit va transcórrer pels termes municipals de Terrassa, Matadepera, Mura, Talamanca, Navarcles i Monistrol de Calders.
La mitjana disposada per l’organització enguany en el tram de regularitat va ser de 37 km/h. Per a comprovar amb exactitud la mitjana establerta, l’organització va disposar d’un equip de cronometratge per GPS.


Una jornada amb molts quilòmetres i motos històriques
La jornada va començar a les vuit del matí amb el lliurament de dorsals i la comprovació de motos i pilots. Es va donar la sortida al primer participant una hora més tard, a les nou del matí, en direcció a Matadepera, passant pel centre de la població, per a enfilar poc després una dura pujada de dotze quilòmetres fins al Coll d’Estenalles.
Una vegada superat aquest important desnivell, la carretera va transcórrer per “una infinitat de corbes tancades a dreta i esquerra, que posava a prova la perícia dels pilots i la mecànica de les motos”, informen des de l’organització. L’arribada va ser aproximadament prop de tres quarts de deu a Navarcles, on acabava el tram de regularitat del Ral·li. Després d’un esmorzar, prop de les onze es tornaven a engegar els motors en direcció a Monistrol de Calders i Mura per “una carretera de corbes amb desnivell, on gaudir dels últims quilòmetres” abans d’arribar a Matadepera aproximadament a dos quarts d’una.
L’organització destaca la presència de pilots femenines en aquesta edició, que “van tenir una actuació molt destacada en la prova cronometrada”. A més, el bon temps va acompanyar durant tot el recorregut.
Lliurament de Premis
- Guanyador absolut en Categoria Pre-Guerra , TROFEU KRONOS: Carles Escartín , amb RADIOR 350 de 1927
- Guanyador absolut en Categoria Post-Guerra , TROFEU KRONOS: Jordi Casanovas , amb BULTACO GTS de 1977
Altres Premis:
- Moto més antiga: Josep Mª Piera , INDIAN SCOUT de 1920
- Premi a la restauració, categoria Pre-guerra: José Linares , AUTOMOTO A16 de 1927
- Premi a la restauració, categoria Post-guerra : Joaquin Perez , SANGLAS 500
- Premi Participant Femenina millor classificada TROFEU KRONOS: Núria Perez , YAMAHA RD 250 LC de 1980