El passat dissabte 21 de febrer es va celebrar el Campionat d’Espanya de Poomsae, Freestyle i Parataekwondo, una de les cites més destacades del calendari estatal que va reunir esportistes procedents de tot el territori. La Selecció Catalana hi va participar amb una nombrosa delegació, els quals van signar una excel·lent actuació i van aconseguir classificar-se pel Mundial de Corea que es celebrara al mes de setembre.
Entre els esportistes catalans hi havia el parataekwondista egarenc Guillem Ramos, que es va proclamar campió d’Espanya en dues ocasions en la categoria P70. Va ser en la modalitat individual i en la competició per parelles, on va fer tàndem amb Paula Bravo del Club Su Ba Lee de Terrassa.
Amb aquests resultats, Ramos ha obert la porta per poder competir en el Campionat del Món de Corea, però la seva participació no es segura, ja que encara està pendent la confirmació definitiva de les categories de parataekwondo que s’hi disputaran. En aquest sentit, cal tenir en compte que la categoria P70, tot i que existeix i es competeix a nivell estatal, actualment no és una classe oficial en els Campionats del Món de Parapoomsae, segons World Taekwondo. Per aquest motiu, els esportistes de la P70 no tenen opcions de participar en el Mundial.
Guillem Ramos, or al Campionat de Catalunya de Parapoomsae 2026
El passat mes de gener, Guillem Ramos també va brillar en Campionat de Catalunya de Poomsae i Parapoomsae 2026, celebrat el diumenge dia 18 de gener a Premià de Mar, on va sumar dues medalles. Aquest torneig va reunir els millors esportistes de la modalitat inclusiva d’arreu del territori i forma part de la programació oficial de la Federació Catalana de Taekwondo per a la present temporada.
L’esportista del Cos Olímpic de Terrassa i del Club Subalee de Sabadell va protagonitzar una actuació destacada en la categoria P70 de Parapoomsae, participant tant en la modalitat individual com en la modalitat de parelles, formant equip amb la també esportista del Club Subalee Paula Bravo. Després d’una gran demostració de potencial i compenetració amb la seva companya, Guillem Ramos va superar a tots els seus rivals i es va penjar dues medalles d’or.
