Èxit de participació en el 46è Ral·li de Motos Històriques de Terrassa. Aquest certamen, que es va celebrar aquest passat diumenge dia 15 de setembre, va constar un any més d’un recorregut de 75 km envoltant el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i de l’Obac, passant pels termes municipals de Terrassa, Matadepera, Mura, Talamanca, Navarcles i Monistrol de Calders. Manel Malo López en categoria postguerra i Jordi Ramon Vidal en categoria preguerra, van ser els guanyadors de l’edició d’enguany.
La prova, organitzada per l’Escuderia MATHC del Atlètic Terrassa Hockey Club, tenia la sortida des de les instal·lacions de l’Atlètic i l’arribada a Matadepera. La mitjana disposada per l’organització enguany en el tram de regularitat va ser de 37 km/h. Per comprovar-ho amb exactitud, l’organització va disposar d’un equip de cronometratge per GPS.
Un recorregut marcat per les corbes i el desnivell
La jornada va començar a les vuit del matí amb el lliurament de dorsals i la comprovació de motos i pilots. La sortida al primer participant es va donar a partir de les nou del matí, en direcció a Matadepera passant pel centre de la població, per a enfilar poc després una dura pujada de 12 km fins al Coll d’Estenalles.
Una vegada superat aquest important desnivell, la carretera va transcórrer per una infinitat de corbes tancades a dreta i esquerra que “posa a prova la perícia dels pilots i la mecànica de les motos”, destaquen des de l’organització. L’arribada va ser aproximadament cap a dos quarts de deu del matí (9:45 hores) a Navarcles on acaba el tram de regularitat del ral·li. En aquesta població els esperava un esmorzar a càrrec dels Amics del Motor de Navarcles. La competició es va reprendre cap a un quart de dotze (11:15 hores) en direcció a Monistrol de Calders i Mura, fins al Coll d’Estenalles. Aquesta darrera part del recorregut va transcórrer per una carretera de corbes i desnivell abans d’arribar a Matadepera cap a dos quart d’una (12:30 hores).

Des de l’organització destaquen “la presència de pilots femenins, diversos pilots joves, motos difícils de veure en aquest tipus de proves”. A més, també recalquen la visita d’Enrique Castells, representant de FEVA (Federació Espanyola Vehicles Antics), que, com a integrant de FIVA (Federació Internacional vehicles antics), van decidir atorgar a aquesta prova el títol de ‘Ral·li de la setmana’ a escala internacional.
Una vegada acabada la competició, es va realitzar un acte d’homenatge a Jaume Soler Claveria, president honorífic de la MATHC i impulsor del ral·li, amb una exposició de diverses BSA, BMW, Motobecane, Corgui i Montesa de la seva propietat i d’amics assistents al menjar realitzat en el 9 Ca Salas. Finalment, es va presentar el documental d’Antoni Verdaguer sobre la vida del Jaume Soler. “Un acte molt emotiu i en el que es van reviure molts bons i divertits moments”, afegeixen des de l’organització.
Lliurament de Premis
- Guanyador en Categoria preguerra, TROFEU KRONOS: Jordi Ramón Vidal, amb NEW MAP 250 de 1928
- Guanyador en Categoria postguerra, TROFEU KRONOS: Manel Malo López, amb VESPA 150 S de 1964
Altres Premis:
- Premi a la restauració categoria preguerra: Jordi Ramón Vidal, New Map 250 de 1928
- Premi a la restauració categoria postguerra: Antonio Sánchez, LUBE RENN de 1960
- Premi Participant Femenina millor classificada TROFEU KRONOS : Elvira Porqueras, BSA 1928
- Trofeu ITERIA pilot més jove: Judit Salarich (OSSA 1961)
Classe C Vintage (1919-1930)
- Jordi Ramón Vidal (New Map)
- Elvira Porqueras (BSA 1928)
- José Linares Alba (BSA1929)
Classe D post vintage (1931-1945)
- David Porqueras (Gilera Militar 1936)
- Josep María Font (BSA 1937)
Classe E Classic (1946-1960)
- Esteban Álvarez (BMW 1951)
- Joan Solá Rododera (Montesa 1954)
- David Domingo (BSA 1952)
Classe F post Classic (1961-1970)
- Manel Malo López (Vespa 1964)
- Jesús Moreno Bravo (Bultaco 1967)
- Josep Cañizar (Bultaco 1961)
Classe G Moderna (1971-1980)
- Toni Muñoz Guerra (Ossa 250T ”Pepsi” 1979)
- Josep María Noguer (Laverda 500 1977)
- Pau Llibre (Vespa 1962)
