La concessió de les instal·lacions esportives coneguda com Les Palmeres tornarà al ple municipal de l’Ajuntament de Terrassa. Així ho ha donat a conèixer el Consistori durant la Comissió Informativa de Territori i Habitatge, celebrada el passat dilluns dia 17 de març. Segons han explicat a la reunió, de tots els recursos presentats sobre el concurs públic, només un ha estat acceptat i s’hauran de valorar les seves reclamacions.
Des que l’Ajuntament de Terrassa va adjudicar la concessió de Les Palmeres a Depor 4 Siglo XXI SAU, s’han realitzat un total de quatre recursos al respecte. Dos d’ells, els del Terrassa FC i el Terrassasports, van ser presentats al Tribunal Català de Contractes, però han estat inadmesos per “falta de competència del tribunal”, expliquen des del Consistori. Per altra banda, dues empreses més també han presentat un recurs directament a l’Ajuntament. És el cas de Rendimineto Deportivo Forus SL i la UTE Limpiezas y Servicios de Guadalentin SL – Bewell Consulting SL.
Totes dues empreses sol·licitaven el mateix, l’atorgament de la màxima puntuació a la mercantil que representen, així com la suspensió de l’adjudicació del contracte a Depor 4 Siglo XXI SAU. En el primer cas, el recurs ha estat desestimat per haver arribat fora de termini. En canvi, el segon recurs haurà de ser estudiat per l’Ajuntament.
La resolució del recurs es coneixerà durant el ple d’abril
Així doncs, l’únic recurs que l’Ajuntament estudiarà serà el de la UTE de Limpiezas y Servicios de Guadalentin SL i Bewell Consulting SL. Abans que arribi al ple, però, cal realitzar uns passos previs. Per una banda, primer el recurs s’ha de poder enviar a la resta de licitadors del concurs per tal que aquests presenten les al·legacions que considerin oportunes. Abans, però, la UTE té 10 dies, des del 10 de març, per revisar el recurs i indicar l’existència o no de dades confidencials en el seu recurs i que, per tant, no s’enviarien a la resta de licitadors.
Una vegada complet aquest punt, la resta d’empreses del concurs hauran de rebre el recurs i tindran 10 dies més per formular al·legacions. Segons expliquen des de l’Ajuntament, aquest procés provoca que la resolució del recurs no es pugui realitzar abans del ple municipal del mes de març. Així doncs, en el ple d’aquest mes es portarà ampliar termini per donar resposta d’una a dos mesos. A més, també es portarà la desestimació de la suspensió de l’adjudicació del contracte sol·licitada per aquesta UTE, ja que des del Consistori afirmen que “no hi ha motiu perquè s’admeti aquesta suspensió”.
D’aquesta manera, no serà fins al ple del mes d’abril que es presentarà la resolució del recurs de la UTE de Limpiezas y Servicios de Guadalentin SL i Bewell Consulting SL. A més, l’Ajuntament també donarà resposta a les d’al·legacions que la resta de sol·licitants hagin presentat respecte al recurs de la UTE.