La selecció masculina d’hoquei, amb set terrassencs a l’equip, va encaixar una derrota dolorosa en el seu segon partit de l’Eurohockey 2023. Els Redsticks no van poder amb l’efectivitat dels Red Lions en un matx que va acabar 5 a 1. Aquest resultat els complica el pas a semifinals, ja que hauran de guanyar a Anglaterra en el partit de demà dimecres. Un empat també els valdria, sempre que els anglesos no marquessin dos gols de jugada més que la selecció espanyola. En aquest cas, el es decidiria als shoot outs.
Els Red Lions encaminen la victòria ja al primer quart del partit
El partit va començar amb els dos equips buscant l’àrea rival, un anada i tornada en què les defenses s’imposaven a les davanteres. La selecció de Max Caldas va pagar una pèrdua de bola en camp propi encaixant el primer gol. Gauthier Boccard es ficava a l’àrea amb bola controlava i trobava William Ghislain, que batia Adrián Rafi. No va trigar Espanya a reaccionar i un minut després els RedSticks van provocar el primer Penal Córner, que Vincent Vanasch va saber aturar. A falta de dos minuts, nou gerro d’aigua freda. En el segon error de la selecció, el càstig va ser un nou gol. Adrián Rafi no va poder parar l’arrossegament de PC de Alexander Hendrickx i el 2-0 va pujar al marcador.
El segon quart no va començar millor. Arthur Van Doren sortejava amb certa sort la defensa espanyola, guanyava la línia de fons i la passada enrere ho va saber rematar a la xarxa Florent Van Aubel. No eren moments fàcils per als de Max Caldas. Sense veure’s superats pel que fa a joc, en tres atacs belgues havien rebut tres gols. Però es va sobreposar al cap de pocs minuts i va començar a buscar retallar distàncies, encara que sense èxit de cara a gol.
Els Redsticks buscaven més gols que no van arribar
A la segona part, Espanya va sortir tenint la iniciativa en el joc. El merescut premi va arribar al minut 42. Gràcies a l’empenta i determinació de Joaquín Menini, la bola va arribar a Chefo Basterra, que va estar més ràpid que la defensa belga i va empènyer la bola a la xarxa de la porteria de Vincent Vanasch per marcar el 3-1. I molt a prop va estar Álvaro Iglesias de marcar el segon a favor d’Espanya un minut després gràcies a la seva pressió, però el porter va sortir ràpid als peus del davanter espanyol i aquest no va arribar a disparar.
Els Redsticks van sortir pressionant a tot el camp a l’últim quart per tal de buscar la remuntada. No obstant això, en una ràpida contra, Bèlgica provocava un PC que va acabar a Penal Stroke. Alexander Hendrickx el va convertir amb solvència amb un tret duríssim que Luis Calzado no va aturar. El 4-1 va doldre massa i, gairebé sense pair-ho, va haver-hi una rapidíssima contra que Nelson Onana va transformar en el cinquè.
Quan faltaven 5 minuts Luis Calzado va evitar un nou gol dels belgues traient el guant esquerre davant un fort revés creuat de Nicolas Kerpel. Moments difícils per a la selecció. L’última jugada del partit la va tenir Espanya, amb un PC quan faltaven vuit segons, però de nou el porteig belga va actuar de manera encertada.