El Circuit Municipal de Ciclisme de Terrassa ha completat aquesta passada setmana la primera fase del seu projecte de renovació i millora. La primera actuació ha consistit en la neteja i desbrossament integral del circuit, amb la retirada de la vegetació que “havia envaït l’asfalt i que donava a l’espai una imatge de degradació”, expliquen des de l’Escola de Ciclisme Vallès Terrassa, gestora del circuit des de fa un any.
Paral·lelament, també s’ha completat la renovació total de l’enllumenat, substituint les antigues lluminàries per tecnologia LED “més potent, eficient i sostenible”. El nou sistema ja està plenament operatiu i permetrà un ús del circuit en millors condicions durant l’horari de tarda i vespre. “El canvi a il·luminació LED és un pas molt important. Ens permet ampliar l’ús del circuit, millorar la seguretat i fer una aposta clara per l’eficiència energètica”, ha destacat Jordi Rueda, gestor del circuit.
En aquest sentit, Rueda també destaca que aquestes millores tenen un objectiu clar. “El nostre objectiu és recuperar l’espai, dignificar-lo i posar-lo al nivell que mereix el circuit municipal més antic de Catalunya. No podíem permetre que continués amb la imatge de deixadesa que havia tingut en els darrers anys”, ha recalcat.
Nous equipaments i ampliació de disciplines
Amb la primera fase ja finalitzada, el circuit entra ara en la segona fase de millores, la qual estarà centrada en la modernització dels equipaments i la millora dels serveis per als usuaris. L’actuació principal serà l’habilitació d’un nou mòdul que farà funcions d’oficina i espai polivalent, el qual estarà destinat a reunions, cursos de formació i altres activitats.
Finalment, la tercera i darrera fase, preveu l’estudi, el projecte i la construcció d’un circuit específic de BTT, gravel i ciclocross. Aquest projecte permetrà integrar noves modalitats de ciclisme dins el Circuit Municipal de Terrassa. A més, també es contempla la possible construcció d’un pump track, el qual permetria ampliar l’oferta esportiva de la instal·lació.
