Cinc medalles per a l’Unió Atlètica Terrassa al Campionat català de Sub16 a la pista coberta Catalunya Carme Valero aquest passat cap de setmana. Tres terrassenques van aconseguir sumar dos ors, dos plates i un bronze en una competició intensa i on es van poder veure diversos rècords i marques per part dels atletes catalans. En les mateixes instal·lacions també es van celebrar un control sub18-20 i el campionat de proves combinades sub18-20. D’aquesta manera, entre dissabte i diumenge, més d’un miler d’esportistes van prendre part en alguna de les proves.

Dos ors, dues plates i un bronze
La UA Terrassa va pujar en cinc ocasions al podi gràcies a la bona actuació de tres de les seves atletes femenines. La terrassenca més destacada va ser Laia Morera que va alçar-se amb la medalla d’or a la prova de llargada gràcies a saltar fins als 5,58 metres. El podi el van completar una altra egarenca, la Jana Franch, mentre que el bronze va recaure en Sara Boudra. Ambdues atletes de la UAT van saltar per sobre del rècord estipulat fins aleshores al campionat.
Laia Morera també va recollir una altra medalla d’or, aquest cop en la prova d’alçada. El doblet va ser gràcies a projectar-se fins als 1,55 metres, fora de l’abast de Maria Fortuny (plata) i Jana Xarpell (Bronze).
Jana Franch, per la seva banda, també va penjar-se la medalla de plata en una competició ben diferent, els 60 metres tanques, amb un temps de 9.24. Només va poder ser superada per l’atleta de les Terres de l’Ebre Paula Sintorres amb un 8,85 al crono. El podi el va completar Laia Arnau, del Sant Just, amb 9.30 i fent la seva millor marca personal.
La cinquena medalla egarenca va ser per Leyre Hernández, en la prova del salt de perxa. Aquí, l’or va ser per l’atleta del Sant Just Hannah Koepf amb 3.05 m, el segon lloc del calaix per Leyre (amb un salt de 3.00 m) i el bronze per l’atleta del FC Barcelona Maria Casamayor (amb també 3.00 metres però més intents).


