MónTerrassa
Bosch: “Desinformat sobre les curses de muntanya, vaig crear InfoTrail”
Eduard Bosch, promotor d'InfoTrail
Eduard Bosch, promotor d’InfoTrail | Cedida

!--akiadsense-->

Alegria per al projecte creat per Eduard Bosch, InfoTrail, després de ser reconegut amb un Guardons de l’Esport 2020, atorgat per a la Fundació Privada Catalana per a l’Esport. Aquest egarenc d’adopció ha celebrat aquest reconeixement i ha parlat amb Món Terrassa sobre com va néixer la iniciativa i quins són els seus reptes de futur.

Què el va impulsar a crear InfoTrail?

Infotrail va néixer exactament el 7 de febrer de 2019, i va sorgir de la nit al dia. La idea va ser únicament meva. Com a corredor de curses de muntanya, em sentia desinformat per les plataformes que hi havia en aquell moment i vaig decidir posar-hi de la meva part.

Qui és Eduard Bosch?

Sóc un corredor de muntanya més, treballador a jornada completa i pare de família. Sóc nascut a Barcelona però des de fa 5 anys la meva dona i jo vam decidir venir a viure a Terrassa. Sóc Tècnic Superior d’Esports.

Expliqui’ns en què consisteix InfoTrail.

Infotrail es una plataforma (bàsicament Instagram amb compartició a Facebook), on s’anuncien totes les curses de muntanya que es realitzen al llarg de l’any i que en tinc constància. Des de les més reconegudes a nivell internacional fins a les curses més populars o inclòs curses que sorgeixen noves cada any. Actualment compto amb més de 280 curses anuals. D’altra banda, ho complemento amb un mapa de localitzacions fet via GoogleMaps on es poden trobar totes les curses ubicades al mapa ordenades per data de realització.

I què el fa diferent d’altres webs o blogs del mateix sector?

Infotrail no és una pàgina web on surt un simple llistat. La major diferència és que és un perfil d’Instagram dinàmic on s’anuncia cada cursa amb dos mesos d’antelació aprox., amb data, ubicació, una petita descripció, distàncies i desnivell positiu de cada distància i per acabar perfil i web de la cursa. A part, quan una cursa anuncia novetats, com obertura d’inscripcions, realitzo històries (duració 24h.) dels posts que pengen les mateixes curses. Aporta una informació, a mà i diària de les curses que fins ara cap altre lloc ho feia.

Què creu que van valorar els jutges?

El dinamisme del perfil. Just el que comentava abans. Els seguidors del perfil saben que les curses són anunciades amb un parell de mesos d’antel·lació i habitualment és quan els corredors solem inscriure’ns a les curses, a no ser que tinguem molt clar des d’un principi alguna en concret, que ens inscrivim des del primer dia que s’obren inscripcions.

Per què va decidir inscriure’s en els Guardons en la categoria de Patrocini i Mecenatge?

Fer difusió i promoció gratuïta de les curses és una manera de patrocinar-les. El jurat suposo que engloba tot el projecte. No és només un post de cada cursa, és un post, una ubicació en un mapa on compta amb actualment més de 35.000 visites en sols deu mesos i vèries històries que faig de cada cursa, simplement per promocionar-les, donar-les a conèixer i perquè no, gràcies a aquesta difusió aconseguir inscripcions per a ells. Són moltes hores de dedicació i crec que això també és un valor afegit.

Parlem del futur d’InfoTrail… Quins reptes té sobre la taula?

Actualment hi ha moltes idees, però sobre la taula principalment, el següent repte seria la creació d’una web amb un company. No seria una simple web, seria una web amb un dinamisme similar al d’Infotrail, però per això encara hem de trobar la fórmula.

Nou comentari

Comparteix