El 26 M ha fet dos anys d’unes eleccions municipals històriques a Terrassa que ho van capgirar tot i amb uns resultats que van sorprendre tothom i van permetre acabar amb 40 anys d’hegemonia del PSC al capdavant de l’Ajuntament. Fem una repassada a aquell moment amb un dels articles que Món Terrassa va publicar aquells dies.
Som al darrer alè de la campanya electoral per les eleccions municipals de Terrassa. I hem volgut analitzar la presència i l’ús que fan els partits polítics de les seves xarxes socials. Qui té més seguidors? Qui les utilitza amb més freqüència? Quants continguts comparteixen a les xarxes? Aquestes són algunes de les preguntes que es poden respondre amb l’anàlisi detallat per cadascuna de les formacions que es presenten als comicis del pròxim diumenge dia 26.
S’ha analitzat la presència dels partits a Facebook, Twitter i Instagram. La pràctica totalitat dels partits tenen presència en aquestes tres plataformes i només Junts per Terrassa i el PP Terrassa no tenen un perfil propi a Instagram. A banda queda el cas del partit Família i Vida que no té presència a les xarxes.
Els partits amb més seguidors a les xarxes són la CUP, Vox i el PSC i les xarxes més utilitzades, de forma genèrica, són Facebook i Instagram.
PSC Terrassa
En total compta amb 7.481 seguidors a les xarxes socials, repartits així:
Facebook: 4.275
Twitter: 2.646
Instagram: 560
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 4 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús de Facebook per davant de les altres plataformes.
Terrassa En Comú
Compta amb 5.642 seguidors a les xarxes socials, repartits de la següent forma:
Facebook: 2.289
Twitter: 3.000
Instagram: 353
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 15 continguts a les xarxes socials.Predomina l’ús de Twitter, seguit per Facebook.
ERC Terrassa
Té un total de 7.338 seguidors, repartits de la següent forma:
Facebook: 2.227
Twitter: 4.165
Instagram: 946
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 29 continguts a les xarxes socials. Destaca l’ús especialment intensiu de Twitter.
Junts per Terrassa
No disposa de perfil a Instagram. Suma un total de 3.446 seguidors a les xarxes socials, repartits així:
Facebook: 1.395
Twitter: 2.051
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 4 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús de Facebook per davant de Twitter.
Ciutadans Terrassa
Compta amb un total de 4.723 seguidors a les plataformes socials, distribuïts de la següent manera:
Facebook: 1.789
Twitter: 2.580
Instagram: 354
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 10 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús d’Instagram i Twitter.
CUP Terrassa
Suma un total de 8.619 seguidors a les diferents xarxes socials, repartits així:
Facebook: 3.977
Twitter: 4.462
Instagram: 1.180
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 9 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús de Twitter, seguit de Facebook i Instagram.
PP Terrassa
No disposa d’Instagram. Disposa de 2.508 seguidors a les xarxes socials:
Facebook: 1.157
Twitter: 1.351
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 9 continguts a les xarxes socials. En destaca l’ús més intensiu de Twitter.
Tot per Terrassa
Compta amb 2.851 seguidors a les xarxes socials, distribuïts de la següent manera:
Facebook: 1.267
Twitter: 433
Instagram: 1.151
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 8 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús de Facebook per davant de Twitter.
Terrassa x la República Primàries
Compten amb un total de 805 seguidors a les diferents xarxes socials:
Facebook: 107
Twitter: 542
Instagram: 156
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 20 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús de Twitter per davant de les altres plataformes.
Podem – Ive
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 18 continguts a les xarxes socials. Fan un ús força equilibrat de les diferents xarxes socials.
Vox
En total compten amb 7.723 seguidors a les diferents plataformes:
Facebook: 5.080
Twitter: 1.191
Instagram: 1.452
Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 13 continguts a les xarxes socials. Fan un ús especialment intensiu de Facebook i, a continuació, de Twitter.
(*) Les dades estan extretes el dia 23 de maig, després de 14 dies de campanya electoral.