El 26 M ha fet dos anys d’unes eleccions municipals històriques a Terrassa que ho van capgirar tot i amb uns resultats que van sorprendre tothom i van permetre acabar amb 40 anys d’hegemonia del PSC al capdavant de l’Ajuntament. Fem una repassada a aquell moment amb un dels articles que Món Terrassa va publicar aquells dies.

Som al darrer alè de la campanya electoral per les eleccions municipals de Terrassa. I hem volgut analitzar la presència i l’ús que fan els partits polítics de les seves xarxes socials. Qui té més seguidors? Qui les utilitza amb més freqüència? Quants continguts comparteixen a les xarxes? Aquestes són algunes de les preguntes que es poden respondre amb l’anàlisi detallat per cadascuna de les formacions que es presenten als comicis del pròxim diumenge dia 26.

S’ha analitzat la presència dels partits a Facebook, Twitter i Instagram. La pràctica totalitat dels partits tenen presència en aquestes tres plataformes i només Junts per Terrassa i el PP Terrassa no tenen un perfil propi a Instagram. A banda queda el cas del partit Família i Vida que no té presència a les xarxes.

Els partits amb més seguidors a les xarxes són la CUP, Vox i el PSC i les xarxes més utilitzades, de forma genèrica, són Facebook i Instagram.

PSC Terrassa

En total compta amb 7.481 seguidors a les xarxes socials, repartits així:

Facebook: 4.275

Twitter: 2.646

Instagram: 560

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 4 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús de Facebook per davant de les altres plataformes.

Terrassa En Comú

Compta amb 5.642 seguidors a les xarxes socials, repartits de la següent forma:

Facebook: 2.289

Twitter: 3.000

Instagram: 353

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 15 continguts a les xarxes socials.Predomina l’ús de Twitter, seguit per Facebook.

ERC Terrassa

Té un total de 7.338 seguidors, repartits de la següent forma:

Facebook: 2.227

Twitter: 4.165

Instagram: 946

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 29 continguts a les xarxes socials. Destaca l’ús especialment intensiu de Twitter.

Junts per Terrassa

No disposa de perfil a Instagram. Suma un total de 3.446 seguidors a les xarxes socials, repartits així:

Facebook: 1.395

Twitter: 2.051

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 4 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús de Facebook per davant de Twitter.

Ciutadans Terrassa

Compta amb un total de 4.723 seguidors a les plataformes socials, distribuïts de la següent manera:

Facebook: 1.789

Twitter: 2.580

Instagram: 354

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 10 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús d’Instagram i Twitter.

CUP Terrassa

Suma un total de 8.619 seguidors a les diferents xarxes socials, repartits així:

Facebook: 3.977

Twitter: 4.462

Instagram: 1.180

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 9 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús de Twitter, seguit de Facebook i Instagram.

PP Terrassa

No disposa d’Instagram. Disposa de 2.508 seguidors a les xarxes socials:

Facebook: 1.157

Twitter: 1.351

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 9 continguts a les xarxes socials. En destaca l’ús més intensiu de Twitter.

Tot per Terrassa

Compta amb 2.851 seguidors a les xarxes socials, distribuïts de la següent manera:

Facebook: 1.267

Twitter: 433

Instagram: 1.151

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 8 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús de Facebook per davant de Twitter.

Terrassa x la República Primàries

Compten amb un total de 805 seguidors a les diferents xarxes socials:

Facebook: 107

Twitter: 542

Instagram: 156

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 20 continguts a les xarxes socials. Predomina l’ús de Twitter per davant de les altres plataformes.

Podem – Ive

Facebook: 2.091 (Podem / Ive)

Twitter: 2.220 (Podem / Ive)

Instagram: 252 (Podem / Ive)

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 18 continguts a les xarxes socials. Fan un ús força equilibrat de les diferents xarxes socials.

Vox

En total compten amb 7.723 seguidors a les diferents plataformes:

Facebook: 5.080

Twitter: 1.191

Instagram: 1.452

Durant la campanya han compartit diàriament, de mitjana, 13 continguts a les xarxes socials. Fan un ús especialment intensiu de Facebook i, a continuació, de Twitter.

(*) Les dades estan extretes el dia 23 de maig, després de 14 dies de campanya electoral.

Nou comentari