MónTerrassa
Medina (Cup): “A Terrassa hi ha massa superfícies comercials, com a mínim 88”
  • CA
x
Marc Medina, al Mercadal de Terrassa | R.R.

El candidat de la Cup a les eleccions municipals de Terrassa, Marc Medina, ha estat aquest dimecres al Mercadal que se situa cada dimecres a l’avinguda Béjar. L’alcaldable cupaire ha reconegut que estar al carrer és bo “per prendre el pols i rebre un feedback positiu” de la ciutadania. A continuació, ha parlat del comerç, assegurant que cal protegir el comerç de proximitat i de barri: “A Terrassa hi ha 88 grans superfícies comercials. Creiem que, si hem d’apostar pel comerç de barri i de proximitat, és una contradicció flagrant la presència d’aquestes superfícies que destrossen el comerç de proximitat”. Medina ha posat com a exemple el Terrassa Plaça, i els seus efectes sobre l’eix comercial de Ca n’Anglada. “Nosaltres, quan va començar el mandat, a través del POUM, vam intentar posar una moratòria per evitar la proliferació de grans superfícies com aquesta per tal de limitar-les. És una contradicció defensar el comerç de proximitat i apostar alhora per la proliferació de grans superfícies comercials”.

Medina considera que la xifra de 88 superfícies -com a mínim- que han comptat al grup municipal “és més que suficient, fins i tot n’hi ha massa”. “Es tracta d’entendre que si volem fer una aposta pel comerç de barri i de proximitat, cal limitar el creixement d’una sola superfície més. Restar-ne és molt difícil, però és interessant fixar el límit. Com que la proposta de limitar-ho no va avançar en el ple, no vam poder fer-hi res”.

x
Marc Medina, al Mercadal de Terrassa | R.R.

Ander Ruiz, número 6 de la llista, ha desenvolupat algunes de les mesures que tenen en ment en clau comerç de barri i ha lamentat l’auge de les grans superfícies. “La tardor del 2015, a l’inici de la darrera legislatura, ja vèiem que hi havia un problema amb les grans superfícies. N’hi havia unes 50. Ara mateix, hem fet un recompte i hi ha uns 88 grans supermercats. Cada vegada hi ha més cafeteries franquícia, que fan més pastisseria congelada i que són un atac al forn de barri tradicional, i també més ‘fast food’. Hem passat d’unes 50 a gairebé 90 en aquest final de legislatura. No només n’hi ha moltes, sinó que el creixement és molt evident”. Ruiz ha reconegut que no és “possible” a nivell legal reduir-ne el nombre, i ha lamentat que no s’hagués restringit el seu creixement. “En el seu moment es podria haver aturat. Ara anem a aturar el que vingui més en el futur”.

En clau comerç de proximitat, la Cup vol “potenciar el Mercadal, el Mercat de la Independència i Mercat del Triomf, revitalitzar-los amb un altre tipus de parades amb cooperatives i economia social. Vendre la producció de l’hort de la comarca als mercats i no dependre de Mercabarna. Els mercats de Can Boada i de la Carretera de Castellar, que estan tancats, intentar reobrir-los perquè altres barris menys cèntrics tinguin el seu”. Ruiz també ha lamentat que Terrassa hagi perdut molt de comerç local emblemàtic, com “el Forn Vergès, la Cistelleria de les Parres, la jugueteria Edima, la Merceria d’Esmeralda… espais que suposen un afegit en la pèrdua d’identitat de la ciutat. No es poden poden perdre aquest tipus de comerços”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa