MónTerrassa
Claus de la campanya electoral per a les Eleccions Municipals a Terrassa
  • CA

Món Terrassa ha demanat als caps de campanya dels principals partits que expliquin com se la plantegen, quines són les estratègies, quins els punts forts, quins els missatges. Aquest és el Javier García, del Partit dels Socialistes (PSC).

L’opinió de Javier García del PSC

“La campanya electoral és el moment en què els partits polítics situem els termes del debat polític i llancem els missatges que volem traslladar a la ciutadania. Aquest és el principal objectiu: transmetre el nostre missatge. A partir d’aquí hi ha derivades, com la mobilització i el màrqueting, que pengen del principal objectiu.

El missatge del PSC en aquesta campanya electoral serà clar: cal un millor govern i recuperar la Terrassa que mai vam haver de perdre, i això només ho pot liderar l’Eva Candela, qui ha de ser la primera dona alcaldessa de la història de la ciutat. Per a nosaltres, abans de traslladar les principals línies del nostre projecte, és important situar quin és el context en què estem i realitzar una diagnosi de la ciutat. També és cert que en una campanya electoral, els missatges no poden ser massa llargs i difícils d’entendre, per això també hem de fer un esforç en sintetitzar i resumir. En tot cas, la situació actual de Terrassa és ben coneguda per la gran majoria de la ciutadania i, per tant, no caldrà explicar amb massa extensió els principals problemes de la ciutat: la falta de neteja, la inseguretat, la mobilitat, la falta d’influència i la pèrdua d’oportunitats: en definitiva, la manca de projecte.

A partir d’aquí, el nostre projecte es basarà en quatre pilars: recuperar el lideratge, la influència i la capitalitat perduda; ser un municipi que redueixi les desigualtats existents; tornar a tenir una ciutat agradable, tranquil·la i segura; i garantir els drets i serveis bàsics, en especial la sanitat pública. Al nostre programa electoral explicarem les mesures que impulsarem en els anys vinents per avançar cap aquest objectiu, però les grans línies del projecte són aquestes i és el que explicarem en aquesta campanya.

En una campanya electoral també és important saber on situaran els teus rivals els termes del debat. I aquí ja tenim l’experiència de la campanya electoral de 2019. Molt probablement Jordi Ballart tornarà a esprémer l’estratègia del victimisme, fa quatre anys ja ho va fer i li va anar bé. No obstant això, ha passat molt temps i estem segurs que una bona part de la ciutadania ja ha identificat el populisme del seu discurs i, per tant, en aquesta ocasió no es deixarà enganyar. Ballart ja va suspendre la campanya electoral el 2019 per suposat joc brut (només la va suspendre unes hores, el temps suficient per amagar-se i no presentar-se a l’únic debat electoral al qual havia estat convidat), es va fer una foto als Mossos dient que havia interposat una denúncia, i mai més vam saber res més. L’endemà ja estava fent campanya. No descartem que enguany torni a recórrer a aquesta estratègia: abusar del victimisme quan vegi que perd la batalla del debat i es queda sense arguments

Per això, nosaltres centrarem els esforços a situar el debat en els termes que interessen a la ciutadania: quina ha de ser la Terrassa dels anys vinents. Parlarem d’idees, de propostes, de projectes de futur, amb arguments sòlids i contrastats, i intentarem fugir al màxim del populisme i els personalismes als quals ens voldran arrossegar.

Terrassa necessita una alcaldessa que estigui pendent de les necessitats de la població en lloc d’en si mateix, i per això el PSC situarà el debat en els temes que interessen a la ciutadania, que és precisament el que s’hauria d’estar fent des de l’Ajuntament. Per això els socialistes som l’alternativa al govern actual. Així encarem la campanya electoral que aviat començarà.”


Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa