MónTerrassa
Gran interpretació amb l’espectador enganxat fins al final
Dos personatges centren l'obra El Crèdit
Dos personatges centren l’obra El Crèdit | Ramon Navarro

!--akiadsense-->

Jordi Galceran (Barcelona 1964) és un dramaturg que es va donar a conèixer amb l’obra El Mètode Grönholm. Molts grups de teatre amateurs han posat en escena les seves obres sobretot per la seva temàtica actual, pels seus personatges i pel seu sentit de l’humor que sap arribar a un públic majoritari. Dos grups dels nou que han estat seleccionats per concórrer al XLIV premi Ciutat de Terrassa de Teatre han escollit textos d’aquest autor: El Crèdit que s’ha representat aquest diumenge i Carnaval que es representarà diumenge que ve.

La Cia 8uit de Teatre de Sant Cugat del Vallès ens va posar en escena diumenge passat a la Sala Crespi El Crèdit dirigida per Mario Fernández que alhora també fa d’actor. La història, una caricatura del sistema neoliberal, sembla aparentment senzilla: un home va a “La Caixa” (genèric de les entitats financeres còmplices d’aquest sistema) a sol·licitar un crèdit personal, però el director li denega per falta de solvència. El client no es dona per vençut i passa al contraatac. De sobte, el poder canvia de mans. Comença un diàleg d’estira-i-arronsa, de negociacions, no justament econòmiques, entre els dos personatges on queda palesa la força que té el llenguatge a l’hora de fer-nos entendre o no i crear emocions que poden aclarir les situacions o embolicar-les.

L'obra de Jordi Galceran, de la mà de la Cia 8uit Teatre
L’obra de Jordi Galceran, de la mà de la Cia 8uit Teatre | Ramon Navarro

!--akiadsense-->

L’espectador hi queda atrapat i enganxat fins al final. Un final sorprenent que posarà en valor l’amistat i la família. De tant en tant picades d’ullet del Galceran filòleg, encarnat pel client, trencaran el discurs per aclarir barbarismes que diu el seu oponent intimidant-lo una mica més. Els dos actors que interpreten aquest desafiament verbal, Siscu Ruiz, en el paper d’Antoni, el client, i Mario Fernández, com a director de la Caixa, saben fer-se seus els papers, es nota que gaudeixen interpretant-los i aconsegueixen tenir el públic expectant i amb un somriure permanent. Una interpretació magnífica al llarg de l’hora i mitja que dura l’obra i que posa en evidència, una vegada més, que els límits entre el teatre amateur i el professional són gairebé imperceptibles.

La Cia 8uit Teatre de Sant Cugat ha portat El Crèdit a Terrassa
La Cia 8uit Teatre de Sant Cugat ha portat El Crèdit a Terrassa | Ramon Navarro

!--akiadsense-->

Nou comentari

Comparteix