MónTerrassa
Vytrus Biotech, amb seu a Terrassa, augmenta un 28% les vendes aquest 2024

La companyia Vytrus Biotech, amb seu a Terrassa i especialitzada en ingredients actius derivats de cèl·lules mare vegetals per a la indústria cosmètica, ha publicat l’avanç de resultats no auditat del primer semestre de 2024. Segons aquestes dades, Vytrus va obtenir un creixement global d’un 28% de les vendes en el primer semestre de 2024 respecte al mateix període de 2023.

El creixement del primer trimestre ha impulsat les vendes interanuals de Vytrus (vendes en els 12 últims mesos), que han aconseguit els 4,3 milions d’euros per primera vegada en la seva història. Les aplicacions solars, pells sensibles i capil·lar van ser les principals responsables del creixement en tots els mercats, expliquen des de l’empresa en un comunicat.

D’aquesta manera, des de Vytrus destaquen que aquesta bona evolució de les vendes, combinada amb una gestió rigorosa dels costos d’explotació, han permès a Vytrus incrementar la seva EBITDA un 38% respecte al mateix període de 2023, fregant la xifra d’1 milió d’euros. Els costos d’explotació es van incrementar un 10%, molt per sota de l’augment de les vendes.

Una ronda de capital de 2,3 milions d’euros

Segons l’avanç de resultats no auditat del primer semestre de 2024, Vytrus va tancar el mes de maig passat amb una ronda de capital de 2,3 milions d’euros, entre ampliació de capital i venda d’accions. Una part dels fons, uns 1,2 milions d’euros, es van captar mitjançant l’ampliació de capital liderada per Boyser, ‘family office’ vinculat a una de les famílies fundadores de Fluidra i en la qual també han participat accionistes minoritaris.

Així doncs, des de la companyia asseguren que l’ampliació de capital es destinarà íntegrament a finançar l’expansió de la companyia, principalment focalitzant-se en les operacions inorgàniques i la introducció de noves tecnologies.

Un total de 21 productes al mercat aquest 2024

L’abril de 2024, Vytrus va llançar un nou producte propi al mercat, BAOLIFT, un ingredient actiu biotecnològic basat en cèl·lules mare del mil·lenari baobab (arbre d’origen africà). “Es tracta d’un actiu 100% natural que activa els mecanismes moleculars de l’exercici en la pell per primera vegada en cosmètica, millorant el to muscular i de la pell i aconseguint un efecte ‘lífting'”, expliquen des de Vytrus.

Aquest nou producte es va classificar entre els finalistes als Innovation Awards de in-cosmetics Global 2024, la fira de referència mundial d’ingredients per a la cura personal celebrada a París el mes d’abril passat. Per altra banda, Vytrus també ha iniciat la comercialització d’un producte en exclusiva per a tercers, sumant d’aquesta manera un total de 21 productes en el mercat en 2024.

Comparteix

Icona de pantalla completa