Fa just una setmana, la Generalitat va anunciar el nou servei públic d’accés a les terminals 1 i 2 de l’aeroport d’El Prat com a servei ferroviari de rodalies i va atribuir la prestació a FGC. El ramal a El Prat està actualment en construcció i connectarà l’estació d’El Prat de Llobregat amb la terminal T1 de l’aeroport. El projecte inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i la T2, amb transbordament amb la L9 del Metro.

Davant l’anunci de l’executiu, l’alcalde de Terrassa i l’alcaldessa de Sabadell han anunciat que faran passes endavant per consensuar un model ferroviari que arribi a l’aeroport, en aquest cas avalant el projecte d’aprofitament de la línia de rodalies R4 que fa l’eix Manresa-Terrassa-Barcelona-Aeroport. FEM Vallès és del mateix parer i celebra que les dues capitals tinguin la voluntat de concretar “un mateix model ferroviari que inclou Manresa i la Catalunya Central”. A més, subratllen que “la nova estació prevista a Can Boada de Terrassa de la R4 podria donar joc al necessari estacionament de trens en hores punta i evitaria duplicitat d’inversions públiques”. Tot i així, no es tanca a l’opció del Govern.

Participació dels agents del territori

Així doncs, davant les dues alternatives plantejades per les administracions en el projecte ferroviari de connexió amb l’aeroport, les entitats membre de la plataforma FEM Vallès consideren “imprescindible” la interlocució i l’establiment d’un calendari de treball amb els agents del territori. En paraules del seu president, Antoni Abad, “reclamem la creació d’una taula de debat on s’aportin tots els estudis tècnics i els anàlisi que documentin els diferents projectes per tal de consensuar l’alternativa ”.

La plataforma FEM Vallès entenen que l’accés a l’aeroport per via ferroviària és un servei estratègic, d’alt impacte per la societat i de fort posicionament institucional. És per aquest motiu que, en base a la diversitat d’entitats que la conformen, reivindica el seu paper com a “agent tècnic, social i econòmic al territori per participar activament en el debat que ha de definir una actuació ràpida en la connexió amb l’aeroport”. En aquest sentit, el president de la plataforma FEM Vallès, Antoni Abad, matisa que “la creació d’una taula de debat, amb un calendari de treball, amb tots els estudis tècnics realitzats i els anàlisi que documentin i justifiquin els dos projectes plantejats per acabar decidint l’alternativa més plausible en termes d’eficiència, calendari d’execució i inversió econòmica”.

Nou comentari