Tornen els vals per comprar a meitat de preu, i ara també ho faran en format físic. A partir de divendres dia 22 de novembre, els comerços i empreses interessades es poden adherir a aquesta campanya promoguda de forma conjunta entre l’Ajuntament de Terrassa i la Cambra de Comerç. No serà fins al dia 2 de desembre, que els ciutadans podran adquirir els vals digitals, ja sigui a través de la web Terrassavalmolt o bé, si es necessita ajuda en els Punts d’Orientació Social. N’hi haurà 51.900, per un valor que supera els 380 mil euros.
Com a novetat, per primera vegada, també hi haurà disponibles punts en format físic (cartró). Es podran adquirir presencialment els dies 2, 3, 9 i 10 de desembre, a les oficines de la Cambra de Comerç (en horari de 9 a 14 h i de 15 a 17 h). En aquest cas, el pagament es podrà fer amb targeta de crèdit/dèbit o mitjançant Bizum. S’ha posat a disposició un total de 5.700 vals físics, un deu per cent del total disponible.
En aquest sentit, el regidor de Comerç, Xavier Cardona, afirma que la nova modalitat de “Terrassa val molt” -que arriba a la quarta edició- permet “fer arribar als vals a la ciutadania que no els adquiria fins ara, i garantir que les persones amb dificultats d’accés a les noves tecnologies no en quedin excloses”.
Com funcionaran els vals
I com funcionaran els vals? El mecanisme serà igual que els altres anys. El valor del val serà el doble del seu preu. Hi haurà vals de 5 i de 10 euros, però qui l’adquireixi només en pagarà la meitat, és a dir, pagarà 2,5 euros pels de 5 i 5 euros pels de 10. Cada persona podrà adquirir vals per un valor màxim de 60 euros, i no es podran utilitzar vals per més d’aquest import en una sola compra.
Es poden comprar a partir del 2 de desembre i fins al 12 de gener (o s’acabin existències). Els vals s’hauran de pagar amb targeta de crèdit o dèbit, o també mitjançant Bizum, a través del web de la campanya, i es podran descarregar al telèfon mòbil; o bé de forma presencial a les oficines de la Cambra els dies habilitats, en el cas de la venda de manera física.
Un cop el comerç adherit escaneja el codi del document, el seu valor final serà descomptat directament de la compra. Per poder accedir als vals caldrà ser una persona física, major de 16 anys i tenir un document d’identitat vàlid, perquè les butlletes seran nominals i intransferibles. Aquests només es podran fer servir una sola vegada i cada usuari podrà beneficiar-se d’un màxim de 30 euros en vals de compra.
Efecte multiplicador de l’activitat comercial
L’aportació municipal a la campanya serà, com en edicions anteriors, de 250.000 euros, que es destinaran a compensar la diferència entre el valor dels vals i el seu preu, i a cobrir les despeses d’organització. Cardona recorda que “no es tracta només d’incrementar la facturació d’un comerç, sinó també de dinamitzar la seva clientela i acostar-hi a noves persones”.
La Cambra de Comerç s’encarregarà de la gestió econòmica del programa de descomptes, així com la coordinació del lloc web, la resolució d’incidències i les relacions financeres. La responsable de l’àrea de Comerç de la Cambra de Comerç de Terrassa, Elisenda Moncada, ha defensat la campanya perquè “està comprovat que aquest tipus d’accions tenen un efecte multiplicador de l’activitat comercial, de restauració i de serveis de la ciutat. En edicions anteriors, aquests efectes multiplicadors s’han estimat en dos milions d’euros, superant 7,7 vegades l’aportació municipal a la campanya”.
Per sectors, els establiments d’alimentació de la ciutat adherides al programa van ser els que més vals descompte van bescanviar, un 28,98%. En segon lloc s’hi trobaven les sabateries, amb un 16,71%, seguit de les botigues de moda i complements, amb un 14,88%, i de les llibreries, amb un 9,37%.