MónTerrassa
‘Terrassa Val Molt!’ injecta més de 377.000 euros al comerç local
  • CA

La campanya de vals ‘Terrassa Val Molt!’ d’aquesta primavera ha injectat un total de 377.265 euros al comerç local. Aquesta era la primera vegada que la iniciativa, impulsada per l’Ajuntament de Terrassa i la Cambra de Terrassa, es feia per la primavera enlloc per Nadal, i ha tingut “una gran acollida”, ha informat el Consistori en un comunicat. Per això es continuarà apostant per fer les dues edicions, per Nadal i primavera, han assegurat.

El canvi d’estacionalitat de la campanya, celebrada entre el 20 de maig i el 30 de juny, ha demostrat ser “molt positiva” ja que significa “una injecció econòmica i de suport pel teixit comercial local fora d’una temporada de grans vendes com la del Nadal”, exposa l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart. De fet, prova d’aquest èxit, és la rapidesa amb la que es van vendre els vals. I és que es van esgotar el mateix primer dia.

Per la seva banda, el president de la Cambra de Comerç de Terrassa, Ramon Talamàs, recorda que “per l’efecte multiplicador, la campanya implica un moviment comercial de quasi dos milions d’euros, destacant que la regularitat temporal de la campanya durant les sis setmanes que ha durat, amb quasi 300 establiments amb activitat real, representa un 10% més que per la passada campanya de Nadal”.

Una campanya més repartida pels barris

A més a més, aquesta campanya ha estat molt més regular i més repartida pels barris de la ciutat, no tant concentrat en el centre, un fet que “es valora de forma positiva pel conjunt de la ciutat”, segons a informat el president de la Cambra, pendents encara d’un anàlisi detallat.

El sector que més bescanvis ha acumulat és el de l’alimentació, amb un total de 108.000 euros, un 28,84% del total, seguit de sabateria (16,71%), moda (14,88%) i llibreria/cultura (9,37%).

S’han bescanviat el 98,25% del total del vals posats en circulació

En aquesta nova edició s’han tornat a oferir a la ciutadania 57.600 vals, per un valor total de 384.000 euros, que s’han pogut gastar en els 332 comerços locals que s’hi han adherit. Concretament, s’han bescanviat el 97,90% dels vals de 5 euros i el 98,59% de vals de 10 euros, el que representa el 98,25% del total de vals posats en circulació. Els vals no bescanviats suposen un import de 6.735 euros, que seran utilitzats en accions de promoció del comerç local de Terrassa, segons indiquen les bases de la campanya.

L’aportació municipal a la campanya ha estat de 250.000 euros, destinats a compensar la diferència entre el valor dels vals i el seu preu, i a cobrir les despeses d’organització. La Cambra de Comerç de Terrassa s’ha encarregat de la gestió econòmica del programa de descomptes, així com la coordinació del lloc web, la resolució d’incidències i les relacions financeres necessàries per al correcte desenvolupament de la campanya.

Comparteix

Icona de pantalla completa