MónTerrassa
Terrassa prepara vals de compra al 50% a bescanviar en comerços i empreses

Terrassa prepara uns vals de compra per bescanviar a comerços i empreses de la ciutat. Es tracta d’una campanya que portarà per nom “Programa vals de Consum”, i està impulsada de manera conjunta per l’Ajuntament de Terrassa i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa. Encara amb fase d’estudi, l’objectiu és que es posi en marxa a la pròxima campanya de Nadal. L’objectiu és clar: impulsar l’activitat econòmica de petites empreses de comerç i serveis.

Per ara, abans que es formalitzi el conveni de col·laboració entre les dues parts, se sap que es preveu disposar d’un paquet de vals accessibles per al conjunt de la ciutadania, oferint el doble del valor adquirit, fomentant i promocionant la compra i el consum en establiments locals. Aquesta iniciativa serà el tret de sortida per a la campanya de dinamització, en la qual es preveu una inversió de l’Ajuntament de 250 mil euros i la coordinació, per part de la Cambra, en la implementació, execució, seguiment, gestió econòmica i avaluació del programa de vals de consum. Així, el valor facial o nominal de la campanya, comptant amb l’aportació de la ciutadania que adquireixi els vals de compra, es preveu que sigui al voltant de 400 mil euros.

Experiència positiva dels vals

Per a l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, «amb aquesta campanya, a les portes de Nadal, volem contribuir a fomentar el consum local, dinamitzant-lo i promocionant la seva qualitat». L’alcalde, a més, afegeix que «el comerç de proximitat és una aposta de progrés de la ciutat, objectiu compartit amb la Cambra, a qui agraïm la seva predisposició per endegar aquest programa que ofereix avantatges considerables a la ciutadania, però també garantint que la inversió reverteixi en el propi entramat comercial de la ciutat».

El president de la Cambra de Terrassa, Ramon Talamàs, per la seva banda, ha remarcat l’èxit de les campanyes de vals de consum: «L’experiència positiva dels vals en d’altres ciutats creiem que també es produirà a Terrassa. Gaudir d’un descompte del 50% en productes i serveis és molt atractiu per als ciutadans i ciutadanes, que alhora s’impliquen en una campanya de la ciutat i per als comerços de la ciutat. Malgrat les lògiques restriccions pressupostàries municipals, l’import global és just per a una ciutat com Terrassa i estem convençuts que aquesta campanya sumarà».

Talamàs, afegeix: «el comerç, a banda de millores estructurals i de model de negoci per reaccionar davant la competència, necessita accions d’estímul immediates i pragmàtiques com aquesta. Hem de seguir treballant per propiciar un entorn que afavoreixi un
model de comerç de proximitat, innovador i que continuï donant vida social i econòmica a Terrassa, juntament amb la restauració, els serveis i la cultura».

Vals a meitat de preu

Pel que fa a l’emissió de vals, ara mateix s’està estudiant que aquests puguin ser de 5 i 10 euros o de 10 i 20 euros, sí però que seran personals i intransferibles i comptaran amb un codi electrònic per a la seva validació. La previsió és que es posin en venda vals fins que s’exhaureixin, segons l’import total establert per a la campanya. Per exemple, per aconseguir-ne amb valor de 5 euros, els ciutadans i ciutadanes hauran de dipositar 2,5 euros, mentre que si es dipositen 5 euros s’adquirirà un val de 10 euros.

Els vals es podran bescanviar en compres de qualsevol import, tenint en compte que si l’import fos superior al del val s’haurà de complementar el seu valor amb altres mitjans de pagament. Si l’import fos inferior, l’establiment no abonarà a l’usuari la diferència.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa