Fomentar la innovació com a eina de promoció econòmica a la ciutat. Aquest és el principal objectiu que persegueix l’actualització del Pla de la Innovació de la ciutat que s’ha presentat aquest dijous, 23 de febrer, als principals agents socioeconòmics del territori, després de la revisió i avaluació de resultats de les accions derivades del pla vigent, creat l’any 2007. El Teatre Principal ha acollit l’acte de la nova proposta metodològica, que sorgeix d’una nova diagnosi del sistema innovador de la ciutat, tenint en compte l’evolució i el creixement que s’ha experimentat durant els darrers anys a Terrassa.
Els 6 objectius estratègics
- L’impuls de la cooperació, la projecció i el lideratge de l’ecosistema, amb l’Ajuntament com a agent dinamitzador i coordinador d’iniciatives conjuntes per consolidar Terrassa com a referent del territori. Per aconseguir-ho, es proposa consolidar les eines de cohesió i col·laboració de l’ecosistema, així com les aliances ja existents, impulsar la creació de nos projectes i accions tractores, cercar recursos i línies de finançament i millorar la comunicació per visibilitzar l’ecosistema.
- Impulsar el model de promoció econòmica vinculat a la Innovació al propi consistori a través de la reflexió estratègica sobre el model de ciutat que volem. Es planteja definir accions d’innovació interna transversal, participar en la definició dels plans municipals de les diferents àrees i adequar la planificació estratègica d’innovació a l’Agenda 2030.
- Fer arribar la innovació a les pime i al teixit emprenedor de la ciutat, potenciant i consolidant el teixit empresarial innovador i fent especial incidència als sectors de la Salut i tecnologies aplicades a la salut, així com de l’Audiovisual, ambdues part de l’estratègia d’especialització competitiva territorial. El pla proposa accions com la creació de programes que fomentin, donin suport i/o reforcin empreses innovadores o l’emprenedoria, reforçar i millorar l’oferta d’espais reals i també virtuals, realitzar accions de networking i trobar nexes d’unió i col·laboració entre ambdós sectors clau per a la ciutat.
- Potenciar el suport a persones emprenedores i empreses alineades amb els ODS vinculats a la promoció econòmica de la ciutat per tal de crear un teixit econòmic social i mediambientalment sostenible, solvent i potent. Per això, es proposa impulsar programes específics en l’àmbit de la digitalització, la circularitat, la innovació social o l’empresa saludable que permetin sensibilitzar sobre els ODS i ajudar a les empreses a assolir-los.
- Promoure la connexió de les relacions entre coneixement i empresa, per tal de facilitar que la investigació arribi al mercat. Per aconseguir-ho, aquesta revisió del pla proposa augmentar la interrelació entre els centres de coneixement i el sector empresarial i atreure, generar i retenir el talent de valor afegit.
- Treballar en la projecció de l’ecosistema innovador de Terrassa, tant a nivell intern com extern. Es vol aconseguir millorant la comunicació del servei d’Innovació, així com organitzant actes de gran format.
El document fa també una revisió de les accions dutes a terme des de 2007, posant en valor la diagnosi inicial que es va realitzar per conèixer els clústers del territori i fer un mapeig dels principals agents de la innovació a Terrassa i rodalies.