La tinenta d’alcalde de Promoció Econòmica i Educació de l’Ajuntament de Terrassa, Meritxell Lluís, es va reunir ahir a la tarda a Barcelona amb el director general d’Indústria de la Generalitat, Xavier Roca. L’objectiu de la trobada era demanar a la Generalitat de Catalunya “major implicació i compromisos concrets” per impulsar la modernització i la competitivitat dels polígons industrials. Des de l’Ajuntament ho volen aconseguir mitjançant la implementació de plans de millora, subvencions estructurals als plans locals de polígons o altres instruments que suposin un suport als esforços municipals.
La regidora va traslladar aquestes demandes al director general d’Indústria en el marc de les peticions formulades pel Govern municipal a la Comissió Bilateral Ajuntament– Generalitat en matèria de promoció econòmica i activitat industrial. “El nou Pacte Nacional per a la Indústria és una gran oportunitat, però cal concretar àmbits d’actuació i assolir compromisos tangibles; això és el que hem vingut a demanar”, va destacar Meritxell Lluís, qui també va recalcar l’important paper de Terrassa en la indústria catalana. “La ciutat compta amb 13 polígons industrials, prop d’un miler de parcel·les i tres sectors més en desenvolupament. La indústria té un gran potencial, però el seu creixement passa necessàriament per la modernització”.
En aquest sentit, Lluís també va assegurar que “l’Ajuntament ja està fent els deures”, però va subratllar que “la Generalitat també ha de sumar, perquè si Terrassa no és competitiva, el Vallès perd capacitat industrial, i si el Vallès en perd, Catalunya també”.
Una proposta centrada en accelerar la modernització i impulsar la competitivitat
La proposta presentada per la representant de l’Ajuntament de Terrassa a la Direcció General d’Indústria inclou la creació de plans de millora o de subvencions estructurals, els quals haurien de permetre sumar recursos a l’impuls municipal per modernitzar els polígons. Des del Consistori creuen que aquestes mesures ajudarien a accelerar la modernització dels polígons de Terrassa, augmentar-ne la competitivitat i afavorir l’atracció de noves inversions.
Durant la reunió, la tinenta d’alcalde també va demanar que s’impulsin les mesures necessàries per millorar la governança i la coordinació entre departaments de la Generalitat, i va reiterar la voluntat de convertir Terrassa en municipi pilot per a la integració a la Finestreta Única Empresarial.
