MónTerrassa
Terrassa, escenari d’una prova d’autonomia de vehicles elèctrics
  • CA

Terrassa ha estat l’escenari de la primera prova d’autonomia de vehicles elèctrics organitzada pel portal Coches.net, amb col·laboració amb el jurat internacional Autobest i de Circutor. Aquesta primera edició de la prova, que portava per nom “EcoBest Challenge Electrified by VinFast”, consistia en conduir 15 cotxes elèctrics per respondre a la pregunta que molta gent es qüestiona abans de comprar aquest vehicle: quina és l’autonomia real que pot esperar-se d’un cotxe d’aquest tipus en ús quotidià?

Primera edició del EcoBest Challenge Electrified by VinFast | Coches.net

La resposta va ser que cap dels 15 models provats en el circuit va arribar a la seva autonomia homologada segons el protocol WLTP. Així doncs, les conclusions que es van treure de la prova son: “La majoria dels cotxes elèctrics només aconsegueixen un 80-90% de la seva autonomia homologada en condicions quotidianes. La majoria dels cotxes necessita un 10% més de l’energia de la que és capaç de guardar a la seva bateria per completar el procés de recarrega des de cero”, tal i com expressa el portal Coches.net en un comunicat. Només dos cotxes, el Dacia Spring (98,67%) i el Kia e-Niro (95,27%) van superar el 95% de la seva autonomia homologada.

Joan Dalmau, periodista de coches.net i membre del jurat d’Autobest explica que “l’autonomia real obtinguda en aquesta prova demostra que els cotxes elèctrics ja son una alternativa real, sobre tot en l’entorn urbà, als models amb motor de combustió”

Primera edició del EcoBest Challenge Electrified by VinFast | Coches.net

Tots els 15 models de vehicles tenien un mínim de 200 quilòmetres d’autonomia homologada, un preu de fins a 35.000€, de serie amb una única persona a bord, el sistema de climatització, d’informació i entreteniment en funcionament i la pressió dels pneumàtics recomanada pel fabricant. A més, tots es van conduir en mode “Normal” i utilitzant el mode “break” de màxima recuperació d’energia en l’entorn urbà. Així doncs, tots ells van realitzar la prova en unes mateixes condicions. El recorregut era de 60 quilòmentres que combinava autopista (50%), carreteres convencionals (20%), i entorn urbà a Terrassa (30%), i va finalitzar a una trama urbana prop dels voltants de Circutor.

Coches.net presenta els resultats de la prova en el següent gràfic:

Resultats de la prova de Coches.net. Autonomia real comparada amb l’autonomia homologada WLTP | Coches.net

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa