L’empresa de cosmètica Rituals ha alertat als seus clients de Terrassa i de la resta de les seves botigues d’una estafa que els pot afectar. Segons informa l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya s’ha detectat un increment de missatges i anuncis fraudulents que suplanten la seva marca amb l’objectiu de robar dades personals i bancàries.
La marca holandesa subratlla que des de fa uns dies han comprovat que hi ha diversos tipus de suplantació d’identitat que intenten enganyar els consumidors a través de l’enginyeria social. Segons expliquen, un dels mètodes més coneguts és “a través de la creació de perfils falsos a les xarxes socials que promocionen els nostres productes amb ofertes que són una estafa”.
A més, també han vist que es fan servir canals més directes, com ara enviant SMS o correus electrònics. En aquest cas, envien missatges instant els usuaris a accedir a enllaços fraudulents amb la promesa d’un regal, una promoció o un producte exclusiu.
Robatori de dades personals i bancàries
La marca de cosmètica recorda als seus clients que “només ens comuniquem a través dels canals oficials a les xarxes socials, la web i la nostra aplicació”. I emplacen a tots aquells consumidors que puguin tenir dubtes sobre algun missatge que han rebut darrerament sota la marca Rituals, contactar amb l’empresa a través del correu electrònic service@rituals.com.
Des de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya expliquen que els ciberdelinqüents, amb aquests mètodes, busquen “robar les dades personals i bancàries, per tal de cometre robatoris i estafes, o per vendre-les, posteriorment, al mercat negre”. Així mateix alerten que en alguns casos, ja disposen de dades prèvies dels usuaris i les utilitzen per fer més creïble l’engany, per exemple, mencionant el nom de la persona o la residència.
Igualment, recorden que cal anar amb molt de compte amb aquells missatges “que prometen regals, promocions i preus molt baixos o productes exclusius”, ja que en la majoria de casos es tracta d’estafes. Per això, recomanen que “si algun missatge et fa dubtar, posa’t en contacte directament amb la marca o busca informació a la seva pàgina web”.
