Segur que moltes vegades us ha donat la sensació de que una publicitat del que heu vist per internet us persegueix, al facebook, a instagram, a Youtube, etc. La culpa d’aquesta realitat la té el retargeting i el remàrqueting i cal dir que la majoria de vegades aquests dos termes és confonen o s’utilitzen de forma inadequada.
Anem a pams i deixem clar que les dues tècniques tenen com a objectiu “tornar a captar l’atenció de qui ha mostrat interès per algun dels nostres productes o serveis”. La diferencia no està doncs amb els seus objectius sinó amb les accions en que es basen per aconseguir-los. El retargeting és un concepte més generalista de l’estratègia i es basa en captar l’atenció dels usuaris que han mostrat interès per un producte o servei gràcies a la informació que heu captat d’ell des d’internet (amb cookies, anuncis, blogs, cerques, etc.). El remàrqueting fa el mateix però utilitzant canals de comunicació més concrets (e-mail màrqueting).
Bàsicament es tracta d’analitzar el comportament d’un usuari per tornar-li a ensenyar el que hem vist que li ha interessat”. Penseu que la informació que s’emmagatzema en les cookies d’una web us poden dir on ha estat i que ha vist un potencial client i llavors podreu posar anuncis en altres llocs per recordar-li allò que creieu que li pot interessar. Com més informació tingueu d’ell podreu suposar millor quins son els seus desitjos i avançar-vos a les seves necessitats. Tingueu en compte que amb el retargeting podreu arribar a potencials clients que potser ni tant sols coneixen la vostra web ni el que oferiu.
El fet és que, quan torneu a entrar a una web i us ensenya productes “que no heu vist” o “productes relacionats amb les vostres cerques anteriors” o “productes que us podrien interessar” això son accions de retargeting. En el retargeting la pàgina web no té perquè saber cap dada específica de l’usuari i ni tant sols si ha comprat abans o no. El més important és però que sap que està interessat en alguna cosa en concret i mirarà de recordar-li tantes vegades com pugui.
En el remàrqueting la informació del usuari és més concreta i això us permet fer accions més personalitzades i amb aquestes millorar el vostre engagement. Si per exemple feu accions de remàrqueting mitjançant el e-mail màrqueting una de les dades que necessitareu seran les adreces mail dels potencials clients i per això us caldrà fer accions concretes per obtenir-les, ja sigui mitjançant el registre per rebre la vostre news-letter o perquè els heu ofert descarregar-se un webinar. Mitjançant les cookies, que abans ja hem citat, podreu saber en quin punt d’un procés de compra s’han quedat i quan torni podríeu ubicar-lo just en aquell punt amb la intenció que finalitzi la seva compra.
El nostre objectiu hauria de ser anar del que és més global (retargeting) a lo més específic (remàrqueting) i així assegurar-nos que tenim un control més exhaustiu sobre el procés de compra dels nostres potencials clients.
Santi RIus, Creat360