MónTerrassa
El projecte de dos intercanviadors de FGC a Sant Cugat, surt del calaix
  • CA

El projecte de crear dos intercanviadors en dues estacions de Ferrocarrils de la Generalitat, dins del terme municipal de Sant Cugat del Vallès, ha sortit del calaix. Així ho ha anunciat la plataforma FemVallès després de la reunió que part dels seus membres han dut a terme amb Benjamin Cubillo, subdirector general de Transport Públic de la Generalitat de Catalunya.

Els vallesans han demanat al Govern fer ús de les seves competències en mobilitat per establir un servei ferroviari que comuniqui 3,8 milions de catalans. I que ho faci passant pel Vallès Occidental com a punt de connexió. En aquest sentit, proposen la creació d’una nova línia ferroviària entre Tortosa i Figueres, travessant de punta a punta el país. Es calcula que aquesta actuació donaria servei a una població de més de 600.000 habitants, nombre que ascendeix a 3,5 milions si hi afegim els municipis que s’hi podrien connectar amb correspondència.

El servei recorreria una distància de 292 km en un temps aproximat de dues hores i trenta minuts. Els trens farien aturada a Girona, Santa Perpètua de Mogoda, els dos intercanviadors de Sant Cugat del Vallès de Volpelleres i Hospital General (amb possible correspondència amb les línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya de Terrassa i Sabadell), Martorell, Vilafranca del Penedès, Sant Vicenç de Calders, Torredembarra, Tarragona, Vila-seca, Cambrils, l’Hospitalet de l’Infant, l’Ametlla de Mar, l’Aldea i Tortosa.

Projecció de parades que realitzaria la nova línia proposada per FemVallès

Connectar les línies de FGC amb Rodalies

Però FemVallès té clar que el rendiment d’aquesta futura línia no serà complet si no es construeixen els intercanviadors de Sant Cugat del Vallès. Perquè només així es permet facilitar l’accés del servei a milers i milers de potencials usuaris procedents de les dues cocapitals, Terrassa i Sabadell.

Aquesta petició també ha estat posada sobre la taula en la reunió amb Cubillo. Han recordat que la proposta ja forma part del Pla Específic de Mobilitat del Vallès i que va ser presentada per primer cop l’any 2013. Des de l’entitat han obtingut, sembla, una resposta positiva de la Generalitat. “El projecte està començant a fer els primers passos amb la Generalitat i el Ministeri després de molts anys aparcat en un calaix”, han subratllat en un comunicat.

El projecte consistira en les ampliacions de les estacions d’Hospital General (línia S1 Terrassa) i Volpelleres (línia S2 Sabadell) que permetrien connectar ambdues línies amb la línia de Rodalies R8. I això, diuen, amb un pressupost pròxim als 5 milions d’euros.

Duplicar les vies a Castellbisbal

El trànsit actual de la línia Castellbisbal-Mollet (línia 246) permet la incorporació de nous combois per a regionals i l’augment de les freqüències de la línia R8. Des de FemVallès, apunten que “el futur augment del trànsit de mercaderies a mesura que el corredor del mediterrani es vagi posant en servei fa imprescindible una planificació per duplicar les vies d’aquest tram. Ampliant-ne la capacitat es permetrà desenvolupar el paper de bypass d’alta velocitat que li atorga el planejament vigent i eliminar “l’embut” existent”, reclamen.

Aquest projecte de creació d’una nova línia ha estat “ben rebut” per part de la Direcció General de Transport i Mobilitat. I de fet, aquest mateix dilluns, s’ha decidit establir la creació d’un grup permanent amb tècnics de femVallès i de la Direcció General amb la finalitat de treballar les propostes de FemVallès. FemVallès considera aquest nou servei ferroviari clau per bastir un país cohesionat i equilibrat, que s’interrelacioni a través d’unes comunicacions dissenyades eficients i sostenibles.


Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa