MónTerrassa
Problemes de recepció de canals de la TDT

S’estan detectant problemes de recepció de canals de la TDT a diferents municipis de la comarca. El passat mes de juliol va començar a entrar en funcionament el servei mòbil de nova generació sobre la banda de freqüència de 700 Mhz dels principals operadors mòbils. Això permetrà, quan estigui plenament operatiu, millores en la velocitat de connexió a internet, així com en serveis de televisió, vídeo i música sota demanda, i d’altres que s’aniran incorporant.

Ara bé, com assenyalen des del portal municipal Matadepera.cat, la implantació d’aquests nous serveis en aquesta banda està afectant a la recepció de la TDT d’alguns usuaris, ja que abans aquesta banda s’utilitzava pel servei de televisió. Així està passant a diversos veïns del municipi vallesà. També les afectacions s’han localitzat a Terrassa.

Els principals afectats són habitatges i edificis pròxims a les estacions de telefonia mòbil que no veuen els canals de a TDT a través d’una antena. Per altra banda, també influeix l’orientació de l’antena o el tipus d’instal·lació de recepció de televisió que es disposi. El desplegament dels serveis mòbils no afectarà a les persones que rebin el senyal de televisió a través de cable/fibra òptica, satèl·lit i internet.

Com resoldre incidències

Com que és un fet més habitual del que ens pensem, els operadors mòbils han posat a disposició dels usuaris un servei per resoldre qualsevol mena d’afectació que pugui produir-se i restablir el servei. D’aquesta manera, s’ha habilitat un telèfon gratuït, 900 833 999 i un correu electrònic ([email protected]) on, un cop detectada l’afectació, tècnics qualificats procediran a solventar la incidència sense cap cost per l’usuari.

Aquí us deixem una infografia amb els passos que s’han de fer si es detecten incidències i perquè passa això:

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa