Comprar o llogar un pis a Terrassa és cada vegada més car. Així ho demostren les dades de l’últim informe anual de l’habitatge al Vallès Occidental de l’any 2022, que mostren com, respecte a l’any anterior, el preu mitjà de compravenda i el preu mitjà del lloguer a la ciutat han patit un augment considerable. De fet, Terrassa se situa com el tercer municipi de la comarca amb una major variació anual en els preus, tant en el cas de compravenda com en el cas de lloguer, i supera la variació del conjunt català, provincial i comarcal.

El preu mitjà de compravenda creix un 8,4%

Pel que fa a la compravenda a Terrassa, el preu mitjà anual d’habitatge per metre quadrat és de 2.084,28€, tal com apunta l’informe. Tot i que és un dels municipis de la comarca amb el preu més baix, és un dels que més augmenta el preu respecte a l’any anterior. Concretament, la variació del preu és d’un 8,4%, només superat per Sant Cugat del Vallès (9,9% de variació) i Matadepera (amb un 9% de variació).

Sant Cugat del Vallès és, amb una diferència significativa respecte a la resta dels municipis, la ciutat de la comarca amb el preu mitjà anual del metre quadrat de compravenda més elevat: 4.433,69 €/m2, al voltant d’un 87% superior a la mitjana comarcal. A continuació, se situen Matadepera (2.914,62 €/m2), Cerdanyola del Vallès (2.880,09 €/m2), Sant Quirze del Vallès (2.875,25 €/m2) i Barberà del Vallès (2.515,19 €/m2). Entre els municipis amb el preu de compravenda més baix destaquen Sentmenat (1.744,98 €/m2 ), Vacarisses (1.725,96 €/ m2) i Badia del Vallès (1.335,62 €/m2).

El preu mitjà del lloguer creix un 8,9%

Quant al preu mitjà del lloguer contractual a Terrassa, l’informe indica que se situa en uns 650,53€. Tal com succeeix amb el preu de compravenda, el del lloguer també és un dels preus més baixos de tots els municipis de la comarca, però un dels que més ha augmentat respecte a l’any anterior. La variació anual és d’un 8,9%, només superat per Vacarisses (amb una variació del 21,7%) i per Matadepera (amb un 12%).

Sant Cugat del Vallès també se situa amb el preu mitjà del lloguer més elevat a la comarca, amb 1.240,95 euros mensuals, el que representa gairebé 4,5 vegades més que el preu de Badia del Vallès (282,63 €/mes), el més baix de la comarca. Tot i així, la variació anual del preu a Sant Cugat se situa en un 5,6%, semblant a la mitjana comarcal.

Comparteix

Icona de pantalla completa