Representants de l’Agrupació de Polígons de Terrassa (APT), encapçalada pel seu president Jordi Vilar, i representants de l’equip de Promoció Industrial de la ciutat, amb la tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Terrassa, Meritxell Lluís, com a màxima responsable, s’han reunit avui a la seu de Cecot per abordar els principals reptes i necessitats dels polígons de la ciutat, amb l’objectiu de millorar-ne la funcionalitat i la competitivitat.
Durant la trobada, s’han posat en comú alguns dels principals obstacles que afecten els Polígons de Terrassa, com ara l’execució de les inversions que se’n deriven del Pla Director de Polígons d’Activitats Econòmiques, les externalitats que generen els carrils bici als polígons, o bé la millora de la seguretat en aquests espais.
La simplificació administrativa i la reducció de la burocràcia com a elements clau
Segons expliquen des de l’Agrupació, un dels punts que ha generat més espai de debat ha estat la burocràcia administrativa que es genera en les tramitacions i les dificultats que aquesta comporta per al desenvolupament de l’activitat econòmica a les empreses. Així doncs, entre les prioritats dels polígons identificades durant la reunió destaca la simplificació de les tramitacions administratives, la reducció de l’excés de normativa i el control excessiu, així com la creació d’un expedient únic per a obres i llicències d’activitats. “Aquest capítol és fonamental per impulsar l’activitat econòmica i facilitar les inversions al territori”, afirmen des de l’APT.
En aquest sentit, Jordi Vilar ha destacat que aquesta trobada marca un “pas important” cap a una “col·laboració més estreta” entre l’Ajuntament de Terrassa i l’Agrupació de Polígons Industrials de la Cecot amb “accions concretes, un pressupost adaptat a les necessitats i un diàleg constant”. Per la seva banda, Meritxell Lluís ha refermat el compromís en continuar treballant conjuntament per la millora de la competitivitat dels polígons d’activitat econòmica i les empreses.