La regidora Jennifer Ramírez ha presentat la campanya de comerç
La regidora Jennifer Ramírez ha presentat la campanya de comerç | Lluïsa Tarrida

!--akiadsense-->

El comerç ha estat un dels sectors més afectats econòmicament, però també el que millor s’ha sabut adaptar a les mesures restrictives”, ha subratllat la regidora de Comerç i Mercats, Jennifer Ramírez en l’acte de presentació de la nova campanya per promoure la reactivació del sector a la nostra ciutat i de les accions que es duran a terme pròximament. Però tot sol no serà capaç de sortir-se’n i per això, des del govern apel·len a la ciutadania a ajudar a fer-ho possible. “Comprar a Terrassa és segur i fer-ho és invertir en el futur de la ciutat, i dels ciutadans, per això la implicació de tots és clau per a la recuperació de les nostres empreses i comerços”, ha subratllat.

Des de la regidoria exposen que en aquest darrer any s’han activat mesures en forma de bonificacions que han servit per paliar l’impacte de la pandèmia, però són conscients que no n’hi ha prou. Per això “estem treballant amb tot un paquet d’accions adaptades a la conjuntura actual, mesures que han estat compartides i debatudes amb els eixos comercials i associacions”. Aquestes accions estaran agrupades en un “pla d’acció” que contempla mesures “imminents” i d’altres a mig termini.

En primer lloc, s’elaborarà un pla de xoc de locals buits amb l’objectiu de detectar-ne els motius i establir mesures per potenciar aquests espais. Una de les solucions seria oferir-los a emprenedors i petites empreses en aquelles zones infradotades de comerç de proximitat amb la ida d’estendre la taca comercial a tot el territori. “Volem capgirar la imatge de carrers buits”, ha dit Ramírez. Per fer-ho, cal elaborar un directori de locals i establir un contacte directe amb associacions, propietaris i agents immobiliaris. Aquest pla s’iniciarà “en breu” i està previst que estigui fet en un termini de cinc-sis mesos.

Digitalització i zones exprés

La segona gran aposta és per la digitalització dels comerços. La pandèmia amb les restriccions d’aforament o tancaments de les botigues físiques han posat en relleu més que mai de la importància de tenir una presència online. Per aquest motiu, l’Ajuntament està ultimant un conveni de col·laboració amb l’ESCODI per tal que un dels seus alumnes es dediqui a l’assessorament dels comerciants en la redacció i posada en marxa del salt digital, en funció de les necessitats de cada comerç.

El Pla també contempla la implementació de més zones exprés d’aparcament i la detecció de necessitats en mobilitat. És a dir, s’estudiarà i determinarà com la mobilitat a peu però també amb vehicle afecta amb relació a les compres de proximitat. El tall de carrers en dies festius i caps de setmana, és una de les mesures que es va posar en marxa durant la pandèmia i que sembla que es quedarà. Pel que fa a les zones exprés, les darreres a sumar-se han estat en punts de Can Boada i a Roc Blanc, per tal d’afavorir “la mobilitat àgil i eficient” dels veïns a l’hora de fer les compres. La regidoria no descarta continuar avançant en aquesta línia i així ho està treballant amb les associacions de comerciants.

Per últim, la darrera quarta gran mesura és fer una diagnosi dels eixos comercials. Amb l’ajuda de la Diputació de Barcelona, es vol tenir una futura planificació i realitat del comerç i dels seus eixos. Saber en detall quina és l’oferta comercial de la ciutat, i detectar-ne els punts forts i febles. Gràcies a aquest document estratègic es tindrà la base per al futur Pla Director del Comerç de Terrassa. La diagnosi ja fa uns mesos que s’està realitzant.

Lildami posa música a “Omple’t”

El govern també inicia una campanya de comunicació per donar suport al establiments comercials amb la voluntat de fer front a la crisi de la Covd i dinamizar-ne l’activitat. Aquesta campanya portarà per lema “Omple’t” i pretén ser “de ciutat, que pugui perdurar en el temps i transformar-se, que evolucioni més enllà del comerç, amb la inclusió per exemple de l’esport o la cultura”, ha explicat Ramírez. La regidora ha agraït l’esforç de tots els agents implicats i també al raper Lildami encarregat de fer el “hit” de la campanya amb una cançó exclusiva.

Nou comentari