Les pastisseries i fleques de Terrassa encaren una Pasqua amb optimisme, “il·lusió” i “ganes”. Des del Gremi de Flequers i Pastissers de Terrassa i Comarca auguren una molt bona campanya i preveuen vendre la mateixa quantitat de mones que l’any passat. “La gent és molt fidel i amant de les tradicions”, explica a Món Terrassa la presidenta del Gremi, Fanny Novell, assegurant que “les campanyes acostumen a anar sempre molt bé”.
Tot i que encara queden dies per menjar la mona, ja fa dies que molts padrins han encarregat mones de xocolata pels seus fillols. Aquest tipus de mona ha augmentat el seu preu enguany degut a la crisi del cacau. “Tot el que fa referencia a la xocolata, com figures o ous, s’ha encarit força”, explica Novell. Però tot i així, no creu que afecti a les vendes, ja que “com que aquest tipus de mones van dirigides als menuts, els padrins no s’estalvien ni un euro”.
Pel que fa a altres tipus de mona, com les de mantega i fruita, mantindran els preu perquè la matèria prima s’ha estabilitzat. Encara que portin un ou o una figureta de xocolata, pesa molt poc, i no es notarà al preu final. En el cas d’aquest tipus de mones “seran pràcticament els mateixos preus de l’any passat”.
Les figures protagonistes de les mones d’enguany
Les figures protagonistes d’enguany continuen sent jugadors i jugadores de futbol, destacant Aitana Bonmatí, a més dels dibuixos animats Bluey, Pokemon, Stitch o també Barbie. Novell també destaca la quantitat de mones dels clubs d’hoquei terrassencs: “Últimament venem moltes de clubs d’hoquei de Terrassa perquè hi ha molta afició”.

Les mones que més es venen son les de fruita, ja que només es fan un cop l’any, o pastís, farcides de nata i trufa. La mantega és la que es ven menys, però “també en fem força”.