MónTerrassa
Noves accions als mercats de Terrassa per fer-los més sostenibles

Noves accions als mercats de Terrassa, per fer-los més sostenibles. La Diputació de Barcelona ha anunciat un nou paquet d’actuacions destinades a millorar el funcionament dels equipaments municipals, que es troben emmarcades dins del projecte “Apropant el mercat: competitiu, digital i sostenible“, i que compta amb la subvenció dels fons europeus Next Generation.

Amb un pressupost de 2,5 milions d’euros (2m dels Next i 500 mil de la Diputació), els mercats han pogut acollir-se a les iniciatives que han cregut més convenint. “Volem modernitzar i millorar la competitivitat dels mercats municipals de la demarcació: volem promoure’n la transformació digital, apropar-los als nous hàbits de consum de la ciutadania i promoure un comerç més sostenible i respectuós amb el medi ambient”, ha destacat aquest dijous la diputada delegada de Comerç i Consum, Olga Serra i Luque, en declaracions recollides en un comunicat. “Volem consolidar el paper central que tenen els mercats municipals als pobles i ciutats a la demarcació perquè puguin continuar sent una peça clau del comerç de proximitat dels municipis”, ha recalcat.

Portes dobles, formació i un tricicle elèctric

Les millores proposades van des d’armaris multi-temperatura a tricicles elèctrics per a la recollida de comandes, passant per sistemes de control d’aforament, portes dobles per millorar l’aïllament tèrmic o sistemes de monitoratge de control de consums energètics. Algunes accions ja estan en funcionament i en la resta s’aniran instal·lant els propers dies.

Terrassa s’ha posicionat per tres accions diferents. La primera, és el tricicle elèctric. L’objectiu és captar clients que, per horari laboral o altres motius, no poden comprar a les parades durant l’horari del mercat, o que per motius personals no poden carregar la compra fins a casa. Es busca, doncs, facilitar el repartiment de comandes, i per això aquest vehicle permetrà fer els lliuraments a domicili, a través d’una plataforma de venda en línia.

La segona, està focalitzada en l’eficiència energètica dels mercats. Terrassa aposta per instal·lar dobles portes per tal de millorar-ne l’aïllament tèrmic, i oferir una climatització més adequada tant a clients com als mateixos paradistes. Finalment, també ha mostrat el seu interès en la formació de l’Escola d’Oficis. Es tracta d’una formació pilot per formar a persones a l’atur en l’ofici de paradistes als mercats municipals. Ja s’ha dut a terme, satisfactòriament, a Manlleu o Mataró, i la cocapital vallesana s’ha presentat voluntària perquè aquesta prova també es desenvolupi aquí, amb l’objectiu d’afavorir el relleu generacional i evitar el tancament de parades per la manca de professionals.

La Diputació de Barcelona també durà a terme una actuació a tots els mercats. Va orientada a sensibilitzar per reduir l’ús de plàstics d’un sol ús, i per aconseguir-ho s’han preparat diversos materials, com taifes reutilitzables o bosses de polièster reciclat. Les accions s’emmarquen en la campanya “Oh, i tant!” per promocionar el comerç de proximitat i el consum sostenible i responsable.

Material per a la campanya per reduir plàstics d’un sol ús als mercats municipals | Diba

Comparteix

Icona de pantalla completa