Reunió entre autònoms egarencs i el govern de Terrassa

Reunió entre autònoms egarencs i el govern de Terrassa | Rafel Casanova – BCF

Dia de reunions del govern de Terrassa amb els agents socioeconòmics de la ciutat. De bon matí, l’alcalde Jordi Ballart, acompanyat de la regidora de Comerç i Mercats, Jennifer Ramírez, s’ha reunit amb una delegació de la Junta de l’entitat Autònoms Egarencs, encapçalada pel seu president, Joaquim Peñalver. L’objectiu era tractar la situació arran de les noves mesures de restricció previstes, causades per l’augment de contagis de Covid-19.

A la trobada, l’entitat ha transmès a l’alcalde les seves inquietuds i s’ha acordat seguir treballant en possibles mesures de suport a aquest col·lectiu. “Ens hem emplaçat a seguir parlant, perquè qualsevol iniciativa que presentin serà ben rebuda per l’Ajuntament. Dins de les nostres competències limitades, tenim les idees clares i sabem que la prioritat ha de ser apostar pel nostre teixit productiu”, ha valorat Ballart.

Més tard, ja a la tarda, ha estat el torn de rebre una delegació de la Junta del Gremi Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Terrassa i Comarca, encapçalada pel seu president, Xavier Gómez, i la seva vicepresidenta, Maite Vilanova. D’aquesta trobada, n’ha sorgit la signatura d’un conveni de col·laboració i el compromís de treballar plegats perquè el teixit comercial egarenc se’n surti.

L'alcalde Jordi Ballart amb el president del Gremi d'Hostaleria, Xavier Gómez

L’alcalde Jordi Ballart amb el president del Gremi d’Hostaleria, Xavier Gómez | Lluïsa Tarrida

Prop de 850 establiments a Terrassa afectats

Es calcula que a Terrassa hi ha uns 850 establiments dedicats a la restauració que en aquests moments es troben en perill. Uns negocis que donen feina, de manera indirecta o directa a més de 6.800 persones. “Sabem que són moments difícils i d’incertesa pel sector, encara no sabem com ens en sortirem ni quan, però hem de cuidar els bars, restaurants i comerços de la nostra ciutat, perquè sense ells no hi ha futur”, ha manifestat l’alcalde. Per això, el govern ha donat a conèixer un “primer paquet de mesures immediates i urgents per mantenir viu i actiu aquest sector productiu de la nostra ciutat”.

1. S’enceta una nova campanya de comunicació de suport als establiments que durant aquests dies ofereixen servei de menjar a domicili o per endur. Es farà a través dels canals municipals, a les xarxes socials i mitjans de comunicació.

2. L’Ajuntament recorda que hi ha el web Botigues Obertes perquè la ciutadania pugui conèixer tota l’oferta gastronòmica de la ciutat, horaris i ubicacions. Així mateix, fa una crida als comerciants a adherir-se a la iniciativa.

3. Des de Foment de Terrassa es posa a disposició del Gremi per fer, quan calgui, el procés de preselecció de persones que es troben a l’atur i que puguin ser aptes per a dur a terme tasques de missatgeria i lliurament a domicili. En aquest sentit, l’Ajuntament també ha anunciat que està buscant la fórmula per bonificar d’alguna manera les contractacions.

4. Reforçar l’Oficina d’atenció a l’empresa amb assessorament cap a petits empresaris i autònoms sobre com fer la tramitació dels ajuts que (tot fa preveure) aquest dimarts aprovi la Generalitat.

A part d’aquestes mesures, el govern també ha anunciat aquest divendres que ampliarà l’exempció de la taxa de terrasses a tot l’any 2021. “Volem contribuir que es pugui oferir aquest servir un cop es pugui reprendre i que no suposi un sobrecost afegit per als establiments”. Paral·lelament, s’ha posat sobre la taula la bonificació de la taxa de residus comercials a aquells establiments que hagin patit les restriccions (no només del sector d’hostaleria), i amb opció d’ampliar-ho al 2021 si cal.

“Cal que unim esforços amb el teixit econòmic i cal que la ciutadania ens ajudi a mantenir vius els comerços de proximitat. Perquè aquests són part de la nostra identitat”, ha recalcat Ballart.

Nou comentari