MónTerrassa
Cada cop és més difícil trobar una oficina bancària a Terrassa
  • CA

Terrassa havia arribat a ser la ciutat de les caixes i bancs, amb entitats gairebé a cada cantonada. La ciutadania havia de caminar molt poc per anar a la sucursal i els temps d’espera abans de rebre atenció era molt curt. La situació ha fet un tomb espectacular i els descens d’oficines és de gairebé un 60 per cent en només 10 anys. N’hi ha menys de la meitat que el 2018.

Aquest percentatge permet entendre que els clients i les clientes es queixin. Les oficines, en general, són més lluny de casa, l’oferta ha decaigut, les entitats marquen determinats horaris i dies per fer algunes accions, la caixa i les cues són habituals arreu, amb temps d’espera als que els egarencs i egarenques no estaven acostumats.

El 1997 comptava amb 137 sucursals, el 2004 ja 172 oficines, i el 2008 tot un rècord, 215 sucursals. Les caixes controlaven el 80% de la xarxa i a la ciutat hi havia 10,4 oficines per cada 10.000 habitants, la ràtio més elevada registrada a la UE. La crisi va començar a fer estralls, i només quatre anys després la xifra baixava fins a les 179. La mort de les caixes tradicionals (com la de Terrassa, o la de Catalunya) i els processos de fussió (a partir de 2010) han fet que la xifra s’hagi retallat fins a les 87 sucursals.

Sucursals actuals

Abanca 1 oficina

Banco Popular 2 oficines

Banco Santander 6 oficines

Bankia 3 oficinaes

Bankinter 2 oficines

BBVA 24 oficines-4 tancar les properes setmanes, entre elles la històrica de la Rutlla

CaixaBank 44 oficines

Cajasur 1 oficina

Deutsche Bank 1 oficina

Ibercaja 4 oficines

Kutxa 1 oficina

Kutxabank 1 oficina

Liberbank 2 oficines

Caixa d’Enginyers 1 oficina

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Manel a març 11, 2019 | 09:43
    Manel març 11, 2019 | 09:43
    Per la gent gran es un drama. No saben emprar internet, no volen targetes de crédit i van sempre amb cash. Per la seva edat no piden caminar gaire, per tant es troben abandonats i sense opcions. Srs dels bancs, cal pensar en la rendabilitat, és obvi, però també cal pensar en els seus clients, sobre tot amb els d’edat avançada.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa