MónTerrassa
MotoSpirit ESEIAAT competirà amb una moto elèctrica al circuit Motorland

L’equip MotoSpirit ESEIAAT, format per catorze estudiants de diferents graus d’enginyeria de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa, competirà aquesta setmana al gran premi Moto Student International amb una moto elèctrica dissenyada i construïda per ells mateixos, de nom MSE4. Els estudiants han apostat per la innovació ecològica i un vehicle sostenible, amb el que competiran entre l’11 i el 15 d’octubre al circuit Motorland amb altres 40 equips universitaris de tot el món.

Els de l’ESEIAAT arriben a Motorland amb l’objectiu de superar totes les proves obligatòries, dinàmiques i elèctriques, i aspiren a un bon posicionament en frenada, acceleració i gimcana. Per aconseguir-ho “hem realitzat simulacions i també hem treballat estratègies de relaxació per evitar decisions precipitades, assegurar un rendiment òptim i conservar la calma en moments de tensió”, exposa el Team Leader del grup, Albert Liria.

L’equip MotoSpirit ESEIAAT competirà amb una moto elèctrica al circuit Motorland | ESEIAAT

Innovacions en les motos elèctriques dissenyades pels enginyers de l’ESEIAAT

L’MSE4 és la quarta generació de motocicletes elèctriques fetes pels enginyers i enginyeres de la UPC a Terrassa, i conté més innovacions que models anteriors. Per exemple, el disseny modular de la bateria, que ha facilitat el seu primer sistema de refrigeració líquida, de manera que la moto experimenta una millora en el flux calorífica sortint.

Pel que fa a la mecànica, destaca una “transmissió de potència a través d’una caixa de canvi adaptada per aconseguir major velocitat punta”, apunten. La suspensió de la moto és horitzontal sota el basculant per optimitzar l’espai i permetre la compressió del moll.

El sistema elèctric de la moto compta, a més de la bateria modular, amb un sistema de comunicació CABUS de connexió del sistema de gestió de bateria i de l’inversor. El panell de pilotatge incorpora dades de temperatura, capacitat de la bateria i les revoluciona per minut.

L’aspecte exterior de la moto elèctrica de competició MSE4 està pensat de manera integral, amb un carenat que incorpora un frontal amb quilla, laterals i morro, que alberga alguns components; parafangs, dipòsit i colin, que compleix funcions alhora funcions estètiques i estructurals, perquè suporta el pes del pilot i contribueix també a l’aerodinàmica.

Compromís “total” amb la sostenibilitat i la innovació ecològica

Tal i com explica el Team Leader, amb l’MSE4 el seu compromís amb la sostenibilitat i la innovació ecològica en el món del motor “és total”: “Hem integrat al paquet de bateries un material compòsit orgànic com és l’Issocot, un compost orgànic amb propietats aïllants i tèrmiques. A més, hem implementat fibra de lli a la quilla de la moto, com alternativa a les fibres sintètiques, de manera que reduïm l’impacte ambiental”.

Membres de l’equip MotoSpirit ESEIAAT

L’equip MotoSpirit ESEIAAT està format pels estudiants Àlex Cuesta, Carlos Galeote, Albert Liria, Bruno Martínez, Sergio Panadero, Marc Pardo, Nil Raich, Bernat Ros, Gerard de la Rosa,  Biel Rosell, Andrea Sánchez, Pau Tusell, Joan Vivas, Daniel Valderrama i estan tutoritzats per Jesús Conde

Comparteix

Icona de pantalla completa