MónTerrassa
L’OFIMAPE atén 443 famílies vulnerables en el seu primer any de vida
  • CA

L’Oficina Municipal d’Atenció a la Pobresa Energètica i Promoció de l’Eficiència Energètica (OFIMAPE) de l’Ajuntament de Terrassa, que es va posar en funcionament el gener de 2016, ha atès un total de 443 llars amb problemes amb els subministraments en el primer any de vida del servei. El 75% d’aquests casos estan en seguiment dels acords de pagament i de les rebaixes dels deutes. L’OFIMAPE també ha negociat amb distribuïdores i comercialitzadores per evitar 250 talls i baixes de subministraments en llars en risc d’exclusió residencial. Aquesta xifra inclou el treball de regularització de connexions irregulars a la xarxa de subministraments que posin en perill les persones que viuen a la llar i/o el veïnat.

La regidora d’Habitatge, Lluïsa Melgares, valora l’OFIMAPE com “una eina per millorar la qualitat de vida de les persones de la nostra ciutat i garantir el dret als subministraments bàsics”. En aquest sentit, assegura que “en aquest any de vida de l’Oficina, podem dir que hem assolit els nostres propòsits i seguirem treballant per garantir que Terrassa continuï sent ciutat del benestar”. L’OFIMAPE ha aconseguit arribar a diferents acords per rebaixar els deutes dels usuaris, així com per restablir els subministraments que han estat donats de baixa. Una d’aquestes mesures és el pagament fraccionat i adaptat a les possibilitats econòmiques de cada cas, un dret que reconeix la llei 24/2015 en la relació contractual amb les empreses. A més, s’ha promogut el canvi del mercat lliure al mercat regulat en 300 llars.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa