“No es pot fer servir el logotip de la Cambra, ni en tot el seu conjunt ni com a part d’un altre logotip diferent”, ha certificat la Junta Electoral en una resolució que afecta de ple l’estratègia comunicativa de la candidatura de la patronal Cecot. De fet, aquesta limitació -òbvia en qualsevol procés electoral- ja havia estat avançada en una consulta prèvia a instàncies de la candidatura d’Eines de País Terrassa a causa, en aquella ocasió, de la utilització reiterada del logo oficial de la Cambra de Comerç per part de la propaganda electoral d’Hormiconsa, una empresa del grup COPCISA que es presenta dins la llista de Cecot.
La candidatura de la patronal ha fet un ús intensiu del logo oficial de la Cambra, fins el punt que el candidat continuista, Ramon Talamàs, fa servir el perfil oficial de la presidència de la Cambra com a plataforma per a la seva propaganda i la del grup amb qui es presenta a les eleccions. Tant és així que el logo formal de la candidatura inclou dues vegades la marca oficial de la Cambra de Comerç de Terrassa, un fet que incompleix, de forma flagrant i reiterada, les resolucions explícites de la Junta Electoral.
Respectar la neutralitat de la Cambra
En la resolució que s’ha fet pública aquest divendres, la Junta Electoral s’inhibeix d’una possible recusació de la candidatura continuista, afirmant que “no es considera competent, d’acord amb la normativa electoral vigent, per resoldre sobre aquesta qüestió”. Una certificació que, segons Jordi Roset -candidat d’Eines de País Terrassa- “obre la porta de l’itinerari judicial”.
En aquest sentit, la llista renovadora, que encapçala Natàlia Cugueró, considera “un escàndol l’ús constant de la marca i l’atrinxerament dins la Cambra dels càrrecs de la llista de Cecot en ple procés electoral, quan més clarament s’ha de respectar la neutralitat d’una institució que és de tots i de tothom”. Les eleccions a la Cambra seran entre el 15 i el 20 de setembre i hi podran votar totes les empreses i autònoms de la demarcació de Terrassa.
