MónTerrassa
La vaga dels treballadors d’Emergia atura el servei de telemàrqueting
Treballadors a les portes de l’empresa d’Emergia fent vaga | CUP

!--akiadsense-->

Aquest divendres, dia 17, els treballadors d’Enmergia han encarat un nou dia de vaga al sector. El sindicat COS (Coordinadora Obrera Sindical) ha estat el mobilitzador de la jornada, cridant a la vaga tant a la seu de l’empresa situada a Terrassa com a la de Barcelona. Les negociacions es van iniciar a principis de 2015 i avui en dia continuen encallades.

Entre els principals obstacles per arribar a un acord hi ha, segons expliquen, la proposta de mantenir els salaris congelats, la facilitació de l’acomiadament segons les necessitats dels serveis i l’empitjorament de les condicions de subrogació de les plantilles. “Cada vegada que s’asseuen a la taula de negociació, és per proposar una nova pèrdua de drets conquerits”, explica Sandra Alcaide, militant de la COS i membre del comitè d’empresa de l’empresa del sector Emergia-Terrassa. Com ara, reduir les 35 hores de què disposen per assistir al metge, així com facilitar encara més la flexibilitat horària.

I és que el retrat robot de les treballadores d’atenció telefònica és de dona, amb contractes temporals encadenats un rere un altre, a temps parcial, amb horaris variables cada setmana i un salari d’entre 600 i 800 €, pagues extres incloses, i congelat des de l’1 de gener de 2015.

La coordinadora del grup municipal de la CUP, Sara Moya, ha estat present en la jornada de vaga per denunciar que el moment és “crític per un dels sectors més precaris” que hi ha actualment. Moya creu que la incertesa del nou conveni aboca les treballadores a una situació “insostenible”. Ja l’any 2016 hi va haver un cicle de mobilitzacions. La primera de les tres vagues es va celebrar el passat dijous 22 de setembre amb un seguiment de més del 60% en el conjunt de l’estat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa