MónTerrassa
La flota d’Àltima serà 100 % elèctrica en els propers tres anys
  • CA

Àltima acaba d’incorporar els primers vehicles 100 % elèctrics de gran autonomia. Amb l’objectiu d’emprar únicament aquesta energia neta, l’empresa vol renovar en els propers tres anys la totalitat de la seva flota, que comprèn cotxes fúnebres i comercials, furgonetes per als trasllats dins els cementiris i ambulàncies de recollida. La companyia, presta servei a les províncies de Barcelona -amb delegació a Terrassa-, Girona i Tarragona.

Per a Josep Ventura, director general de Serveis Funeraris d’Àltima, “l’aposta de la nostra companyia per aquest tipus de vehicles parteix de la nostra estratègia global basada en la sostenibilitat. Som molt conscients que cal actuar davant l’emergència climàtica, i tots els gestos que puguem fer en benefici de l’entorn i les persones són importants. És un repte que ja vam iniciar adquirint alguns models elèctrics d’autonomia limitada fa més de deu anys, i que ara volem consolidar amb unitats de gran autonomia, en un moment en què el mercat ja disposa de vehicles amb aquestes característiques”.

En aquesta primera fase del pla, Àltima ha adquirit deu vehicles elèctrics que ja estan operant als tanatoris que gestiona al Baix Llobregat i el Barcelonès. Com a empresa que presta un servei essencial a la societat, des d’Àltima “volem assumir el compromís de reduir al mínim l’impacte ambiental de la nostra activitat a tots els municipis on operem, en benefici de la societat i de tot l’entorn en general. Sempre mantenint la mateixa qualitat de servei cap a les famílies, sent a la vegada més sostenibles”, afegeix Josep Ventura.

Els dos models de vehicles fúnebres adquirits per Àltima que funcionen exclusivament amb energia elèctrica són el Lumen i l’Atys. D’una banda, el projecte Lumen que ara veu la llum, representa la tercera generació de cotxes fúnebres elèctrics. Va començar a desenvolupar-se el 2019, arran de la col·laboració conjunta d’Àltima i Bergadana, a partir del model Nissan Leaf E+. Té una autonomia de 385 quilòmetres i disposa d’una bateria de 62 kWh, a més d’incorporar totes les ajudes a la conducció.

D’altra banda, Àltima ha apostat també per l’Atys elèctric, un vehicle fúnebre de doble capacitat, desenvolupat a partir de la nova generació de furgonetes eVito 129 Tourer Pro elèctriques de Mercedes-Benz. Compta amb una autonomia de 421 quilòmetres i una bateria de 90 kWh. També incorpora totes les ajudes a la conducció. “El nostre objectiu és que el 2024 puguem disposar d’una flota de vehicles fúnebres per als serveis locals 100 % elèctrica”, afirma Jaume Echaurren, director d’Operacions Funeràries i Compres d’Àltima i responsable del projecte.

A més dels cotxes fúnebres, Àltima ha iniciat la renovació de les ambulàncies de recollida -basades també en el model eVito 129 Tourer Pro de Mercedes-Benz-, dels vehicles per a trasllat dins els cementiris –desenvolupats sobre el model e-Kangoo, amb una autonomia de 100 km-, i dels cotxes per al personal de l’àrea Comercial –del model Zoe 80 kW de Renault, amb una bateria de 40 kWh i una autonomia de 313 km-.

Quan finalitzi el pla de renovació de la flota, d’aquí a tres anys, Àltima disposarà d’un total de 70 unitats elèctriques: 36 de vehicles fúnebres, 10 d’ambulàncies de recollida, 3 per a serveis dins els cementiris i 21 de comercials. Els vehicles es distribuiran a tots els tanatoris i cementiris de les comarques on l’empresa presta servei: Barcelonès, Baix Llobregat, Vallès Occidental, Bages, Garraf, Alt i Baix Penedès, Alt Camp, Alt Empordà, Ripollès i Gironès.

Comparteix

Icona de pantalla completa