MónTerrassa
Hormiconsa utilitza indegudament el logo de la Cambra en la seva propaganda

La candidatura continuista ha començat la tramesa de propaganda electoral fent servir la marca de la Cambra de Comerç de Terrassa en la seva propaganda electoral. Concretament, Hormiconsa, del grup COPCISA, ha fet arribar a totes les empreses de l’epígraf 1 (indústries extractives) un fulletó publicitari en què el seu gerent, Juan Ignacio Navarro, interpel·la directament als electors: “Us demano el vostre vot per poder traslladar-hi les necessitats del nostre sector (…) En cas de ser elegits donarem el nostre vot perquè en Ramon Talamàs revalidi la seva actual presidència”. Com a conclusió del text s’hi afegeix el logo oficial de la Cambra.

La propaganda d’Hormiconsa reitera la referència a Ramon Talamàs una mica més avall, amb insistència en els determinants possessius: “Fem costat a Ramon Talamàs en la seva voluntat per revalidar la seva presidència a l’entendre que durant el seu mandat…” Un segon logo oficial de la Cambra empara un núvol d’empreses de la candidatura continuista, amb les sigles de Cecot, Kern Pharma, La Fact o Leitat, entre d’altres. Al costat, una fotografia de Ramon Talamàs. Més avall, un tercer logo de la Cambra encapçala un text amb la descripció del sector i un final reforçat amb negreta en què es demana el vot (“Si ens vols fer costat, prego votar a…”) a les empreses de la llista emparada per la patronal Cecot.

El logo no pot ser arma electoral

Una resolució de la Junta Electoral prohibeix expressament la utilització de la imatge institucional a causa de “la confusió que podria generar sobre l’origen de la comunicació” i afegeix que “la utilització del logotip de la Cambra en aquest procés electoral queda reservada a les comunicacions que emeti la pròpia Cambra”. Aquesta resolució de la Junta Electoral es deu a una consulta de la candidatura d’Eines de País Terrassa. La llista renovadora ha rebut queixes d’empreses simpatitzants que, en la mateixa línia de la Junta Electoral, consideren que aquesta utilització de la identitat oficial és abusiva per part de la candidatura continuista.

Jordi Roset, candidat d’Eines de País, ha dit a Món Terrassa que “és com si algun partit hagués fet servir el logo de l’Ajuntament de Terrassa en els seus fulletons de propaganda”. Roset ha afegit que la candidatura que encapçala Natàlia Cugueró espera “que la Junta Electoral aturi aquest abús insòlit i faci retirar els fulletons d’Hormiconsa en favor d’una campanya neta i en igualtat de condicions”.

Propaganda electoral d’Hormiconsa

Comparteix

Icona de pantalla completa