MónTerrassa
femVallès vol tenir un rol “actiu” en els estudis de la Ronda Nord
  • CA

femVallès vol tenir un rol “actiu” en els estudis del perllongament de la Ronda Nord. L’associació d’empreses i entitats dels dos vallesos ha mostrat el seu interès per participar “de manera continuada” amb Territori i l’enginyeria que redacti l’estudi informatiu de la infraestructura. Ho va explicitar en la darrera trobada feta amb el Govern català i ho ha recalcat aquest dijous, dia 27 de novembre, en un comunicat arran de l’anunci de Salvador Illa que està previst que el 2028 comencin les obres del tram que ha d’unir Terrassa i Sabadell per la B-40.

“En la reunió amb la Conselleria de Territori que vam mantenir la setmana passada es va constatar la receptivitat i compromís en treballar continuadament amb els seus serveis i amb l’enginyeria que redacti l’estudi informatiu”, ha afirmat el president de femVallès, Antoni Abad, que ha subratllat que “participarem activament en els estudis i en el seguiment dels avenços. Només amb rigor tècnic, diàleg amb el territori i visió global es podrà definir la millor alternativa per al Vallès i per al seu teixit econòmic i social”.

Una infraestructura “estratègica” per al Vallès

Amb aquesta idea, subratllen que el “diàleg permanent” amb els ajuntaments i les entitats econòmiques i socials del territori és clau per avançar “amb rigor tècnic”. I és que la plataforma recorda que en aquests anys s’han elaborat propostes tècniques i estratègiques sobre la connexió viària i ferroviària del Vallès dins de la regió metropolitana que cal tenir presents. “És el moment de posar a disposició del Govern les propostes treballades durant anys i aportar millores en traçat, integració territorial i mobilitat sostenible”, ha sostingut.

femVallès sempre s’ha mostrat favorable al perllongament de la B-40. De fet, el seu ideal seria que anés, fins i tot, més enllà de Sabadell, arribant a Granollers. “La Ronda Nord és una infraestructura estratègica per al Vallès: millorarà la mobilitat, reduirà la congestió urbana i reforçarà la competitivitat dels polígons industrials”, manifesta Abad, que recorda al Govern que la seva planificació ha de tenir una “visió metropolitana i integradora, considerant totes les alternatives possibles, incloent transport públic i mobilitat multimodal, per assegurar una connexió eficient, sostenible i coherent amb les necessitats reals del Vallès”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa