MónTerrassa
FemVallès vol que el nou túnel de FGC Vallès-Barcelona passi per Vallvidrera
  • CA
L'estació de Terrassa Nacions Unides de FGC
L’estació de Terrassa Nacions Unides de FGC | FGC

!--akiadsense-->

La plataforma socioeconòmica per la promoció del Vallès, FEMvallès, es posiciona a favor de la construcció del nou túnel per a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que està estudiant el Departament de Territori i Sostenibilitat per la comunicació entre el Vallès i Barcelona.

Divendres passat la patronal Foment del Treball afegia aquesta infraestructura a la llista de les 100 infraestructures bàsiques per a Catalunya. La plataforma vallesana recorda que la connexió ferroviària Vallès-Barcelona és la més col·lapsada de Catalunya per l’alta demanda i el límit tècnic que imposa l’actual infraestructura.

La Generalitat va anunciar a principis de març la intenció de construir aquest túnel i la redacció de l’estudi informatiu per a definir-ne el traçat. FEMvallès defensa que el nou túnel connecti el Vallès fins al centre de Barcelona a través de Vallvidrera, seguint el traçat històric que el 1917 va arribar al Vallès. Argumenten que aquest traçat “és més curt i menys costós que l’alternativa a través d’Horta, la qual suposaria molt més recorregut i major cost”. A més, el pas de la línia per Vallvidrera mantindrà l’equilibri actual entre els dos sistemes urbans de Sabadell i Terrassa, evitant l’obligació de passar per Sabadell als terrassencs. El nou túnel estalviaria 15 minuts de viatge i conduiria al centre de Barcelona.

La plataforma no descarta que el túnel d’Horta es construeixin en el futur però creu que els motius econòmics i tècnics demanen prioritat al nou túnel de Vallvidrera. Aquesta però no és l’única reclamació que fa la plataforma vallesana al Departament de Territori. FEMvallès també demana que s’estudiï la connexió directa, de les línies Vallès – Baix Llobregat dins Barcelona, entre Sarrià i Plaça Espanya. La connexió oferiria una línia de rodalies passant i evitaria la creació de nous culs de sac en cada una d’elles, tal i com ara es planteja amb la prolongació de la línia del Baix Llobregat fins Gràcia i amb el un nou túnel des del Vallès.

FEMvallès estima que les inversions dins Barcelona i de connexió amb el Vallès s’han de fer en termes de la “màxima economia i de no duplicació de xarxes, en una capital ja densa en sistema ferroviari”. Una altra de les demandes és la conversió a ample internacional de tota la línia del Baix Llobregat i del Bages. La línia del Vallès és d’ample internacional i la unió d’ambdues seria un mecanisme d’impuls a la gradual transformació a aquesta amplada. Aquesta conversió facilitaria la unió de xarxes d’ADIF i FGC per a mercaderies que circulen des de Lleida al port amb una simple connexió a Sant Vicenç de Castellet.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa