El baixador de Vallvidrera és l’última parada abans d’entrar a l’històric túnel ferroviari que travessa Collserola

El baixador de Vallvidrera és l’última parada abans d’entrar a l’històric túnel ferroviari que travessa Collserola | FGC

Dilluns de la setmana passada els alcaldes de Sabadell i Terrassa van firmar un acord estratègic per a crear una comissió de treball que abordarà, a partir de setembre, l’ordenació territorial de la comarca. Entre d’altres, en aquest acord es va posar sobre la taula l’aposta perquè el recorregut de la futura connexió ferroviària del Vallès amb Barcelona sigui a través d’un nou túnel a Horta per aprofitar la R4 de Rodalies i que connectaria l’estació de Cerdanyola-UAB de Rodalies, amb la línia d’FGC de la UAB i amb el futur tramvia entre Bellaterra i Montcada i Reixac.

Aquesta setmana però, la plataforma socioeconòmica FEMvallès ha defensat que per “estalviar temps i diners” el traçat “ha de discórrer a través de Vallvidrera en paral·lel al recorregut actual de FGC”. Argumenten que aquest traçat és més curt i menys costós que l’alternativa a través d’Horta, opció que suposaria “molt més recorregut i repercutiria en el temps de viatge i en la inversió necessària per a la construcció”. La plataforma afirma que el pas de la línia per Vallvidrera “mantindria l’equilibri actual” entre els dos sistemes urbans de Sabadell i Terrassa, “evitant l’obligació dels egarencs a passar per Sabadell”.

Expliquen que el traçat per Vallvidrera partiria de Sant Cugat, on actualment ja hi ha una bifurcació que reparteix les línies de FGC cap a les dues cocapitals. L’opció d’Horta però, obligaria els passatgers a passar per Sabadell, a més de fer més recorregut. El nou túnel anunciat per la Generalitat estalviaria 15 minuts de viatge i conduiria al centre de Barcelona, amb la possibilitat de doblar el nombre de passatgers de la línia, segons la Generalitat.

Recorregut proposat des de FEM Vallès del túnel de FGC

Recorregut proposat des de FEM Vallès del túnel de FGC | Fem Vallès

L’entitat vallesana proposa que el nou túnel circuli entre les estacions de Sant Cugat i Sarrià sense parades intermèdies. A més, aprofitant la construcció del nou traçat, afirmen, es podrà enllaçar Sarrià amb plaça d’Espanya connectant així les línies de ferrocarrils del Vallès i el Baix Llobregat. El traçat proposat per FEMvallès entre Sarrià i Plaça d’Espanya afegiria estacions noves a l’avinguda Diagonal i Roma a més de nous intercanviadors a Provença i Sarrià. FEMVallès insisteix en l’opció de Vallvidrera i convida als dos governs vallesans a reunir-se amb ells per a tractar amb profunditat les futures infraestructures de mobilitat de la comarca.

Projecte del Túnel d'Horta

Projecte del Túnel d’Horta | AMTU

Nou comentari