MónTerrassa
EnrollaGateo, el producte que ha revolucionat el moviment lliure del nadó

L’empresària vallesana Aurora Matés va crear l’any 2017 un producte que revolucionaria el món del moviment lliure del nadó. Es tracta d’EnrollaGateo, el primer matalàs de gateig transportable i evolutiu que s’adapta al desenvolupament del nadó amb diferents accessoris que complementen el producte. L’empresa Mimaar, a Castellar del Vallès, es dedica a confeccionar aquest producte “únic i exclusiu”, que ha cridat l’atenció d’influencers com Laura Escanes o Maria Pombo.

Es tracta d’un producte “únic i exclusiu”, explica Matés a Món Terrassa. L’empresa de set treballadors es dedica especialment a confeccionar aquest producte estrella, i la resta dels productes del catàleg son diferents accessoris que el complementen. Produeixen el 100% dels seus productes, venent-los a través de la seva web. La bona acollida que va tenir des que va sortir al mercat i el bon treball del dia a dia ha fet que Mimaar es converteixi en “una marca referent en el món dels nadons”. 

EnrollaGateo, de Mimaar, el producte vallesà que ha revolucionat el moviment lliure del nadó | Cedida
EnrollaGateo, de Mimaar, el producte vallesà que ha revolucionat el moviment lliure del nadó | Cedida

Per entendre aquest èxit, cal remuntar-se anys enrere. La idea de crear aquest producte va sorgir quan Matés va ser mare l’any 2017 i va voler comprar un matalàs que fomentés el moviment lliure del nadó, fàcil de transportar. No va trobar res, i va ser ella qui, l’any 2019, va decidir convertir aquesta idea en un negoci amb Mimaar. 

Son molts productes els que s’han de comprar quan neix un nadó, i en moltes ocasions no s’arriben a utilitzar o s’utilitzen durant un període molt breu de temps. EnrollaGateo volia canviar aquest aspecte. El producte acompanya al nadó durant la primera infància, fins a mínim els 6 anys, amb complements evolutius per a continuar reciclant el matalàs amb els anys.

L’impuls de les influencers per fer créixer Mimaar

Des del primer moment “vam tenir una molt bona acollida”. Tanta, que fins i tot influencers de renom com Lucia Bàrcena, Laura Escanes, María Pombo, Verdeliss o María Frubies van confiar en aquest producte. Aquest suport a les xarxes socials va donar molta visibilitat a la marca des del primer moment. “Això ens va ajudar a començar i va fer que creixessim ràpid el principi”, però apunta que el fet de mantenir-se ha estat “el bon treball del dia a dia”. La visibilitat de les influencers els va donar un impuls, però “al cap dels temps la gent se n’oblida”. Simplement “has d’aprofitar aquest impuls” per continuar mantenint l’èxit, explica. 

Per demostrar el creixement de l’empresa només cal veure algunes dades. Mimaar va passar de facturar 60.000 euros el 2019 a 200.000 euros el 2020, més d’un 300% respecte a l’any anterior. L’any 2023, l’han tancat amb 384.000 euros de facturació. Arriben a la xifra de 3.000 comandes anuals i distribueixen a tot l’Estat espanyol i Europa. 

EnrollaGateo, de Mimaar, el producte vallesà que ha revolucionat el moviment lliure del nadó | Cedida

Un producte “únic i exclusiu”, transportable i sostenible

Creu que l’èxit del producte es deu al fet que és únic i exclusiu. A més, cadascú el pot adaptar a les seves necessitats amb accessoris, utilitzant el matalàs com a base i amb altres complements al voltant. També es pot escollir el disseny i l’estampat. A l’hora de confeccionar al producte, compten amb el suport de fisioterapeutes pediàtrics per assegurar-se que el matalàs funciona en benefici dels nadons. Addicionalment, el matalàs es pot transformar en una bossa lleugera que permet transportar-lo allà on es vulgui. 

Cal mencionar que l’empresa té un gran compromís amb la sostenibilitat. Ho fa tot sota disseny, no treballen en stock. És a dir, fan els productes un cop els clients ja han fet la seva comanda, i d’aquesta manera “ens assegurem de produir en excés”. 

EnrollaGateo, de Mimaar, el producte vallesà que ha revolucionat el moviment lliure del nadó | Cedida

“Em costa més esforç que una altra persona, però no significa que no sigui capaç”

Matés explica a Món Terrassa que és autista, un diagnòstic que va conèixer un cop ja havia creat l’empresa. “Vaig veure conductes d’autisme en el meu fill que jo també tenia i que mantinc actualment. Vaig pensar que si ell també és autista per comportar-se d’aquesta manera, jo segurament també ho era”. Comenta que es té una visió molt generalitzada de l’autisme i que hi ha molts graus. Apunta que tenir autisme “significa que em costa més esforç fer una cosa que una altra persona, però no significa que no sigui capaç”.

EnrollaGateo ha aconseguit crear “un concepte entorn del producte”

Al llarg dels anys, Matés s’ha adonat que molta gent busca ‘EnrollaGateo’ a Wallapop o a botigues de nadons, sense saber que és una marca. La paraula es comença a utilitzar d’una manera genèrica “com va passar amb Tampax o Bamves”, exemplifica l’empresària. EnrollaGateo ha aconseguit crear un concepte entorn del producte, i espera poder continuar creixent en els pròxims anys.

EnrollaGateo, de Mimaar, el producte vallesà que ha revolucionat el moviment lliure del nadó | Cedida

Comparteix

Icona de pantalla completa