Les deficiències del servei de Correos al Vallès no és un tema nou i així li ha recordat el president de la Cecot, Antoni Abad, al president executiu de la Sociedad Anónima Estatal Correos y Telégrafos, Jose Manuel Serrano, en un escrit en què la patronal trasllada la queixa del sector empresarial per les deficiències del servei de lliurament de correspondència els darrers mesos. Abad ha referenciat la queixa que la patronal ja va cursar en octubre de 2019 al mateix Serrano per idèntics motius i a la que el president de Correos va respondre confirmant les incidències, demanant disculpes i assegurant que, en aquell moment, es devien a una situació circumstancial i de caràcter temporal.

Avui la Cecot ha tornat a fer arribar a Serrano la seva preocupació pel mal servei que està prestant l’entitat que presideix a diferents municipis del Vallès i l’ha informat que el servei torna a patir endarreriments en el lliurament de correspondència. És per això que ha reiterat la seva sol·licitud perquè es posi fi a les incidències i s’implementin els recursos necessaris. “La deficiència del servei impacta negativament tant en la competitivitat empresarial com en la qualitat d’un servei públic que ha de donar resposta a tota la ciutadania”, argumenta Abad.

Tanmateix el gruix principal de les darreres incidències detectades es concentren a les poblacions del Vallès Oriental i, en aquest sentit, el Consell Comarcal del Vallès Oriental és qui està canalitzant les queixes i carències del servei en disset dels municipis de la comarca i ja ha sol·licitat una reunió amb el director territorial de Correos a Catalunya, Carlos Chimeno, per exposar la situació i demanar que es resolgui la situació.

“Més enllà de casuístiques relatives als horaris d’apertura de determinades oficines o de la manca de bústies a peu de carrer, el fet que més preocupa i perjudica al sector empresarial representat per la Cecot és l’endarreriment en el lliurament de la correspondència i que els està comportant un sobre cost econòmic innecessari”, explica Abad. Entre la correspondència empresarial es troben diferents tipus de notificacions administratives, com ara abonaments d’IBI o d’altres impostos o taxes que requereixen d’un termini màxim per donar compliment. “Com és possible i quin tipus d’organització pot mantenir uns ajornaments en la prestació d’un servei  bàsic de fins a tres mesos? Qualsevol empresa ja hauria tancat. Estem parlant de casos reals d’empreses que estan rebent les notificacions administratives amb el termini de compliment ja caducat. I les administracions et solen facilitar fins a tres mesos de marge des de que genera la notificació fins al venciment de la mateixa!”, s’exclama el president de l’organització empresarial.

En aquest sentit, la Cecot ha manifestat a Serrano que un cop vençut el termini de les notificacions administratives és pràcticament impossible continuar el procediment i això genera sobre costos a les empreses i agreuja els seus processos organitzatius ja que les obliga a invertir un temps no productiu per resoldre tràmits administratius sobrevinguts com a conseqüència d’un servei deficient i ineficaç a l’hora de lliurar la correspondència.

Nou comentari