Un total de vuit consells pràctics per a la gestió i resolució efectiva de conflictes a través de la mediació han posat el punt i final a la sessió formativa sobre Qualitat en la gestió de conflictes: com es prepara un bon mediador que, organitzat per la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, va tenir lloc el passat dia 27 de setembre amb la participació d’un total de 40 representants d’empreses en la resolució d’un cas simulat i pràctic de mediació per a la resolució d’un conflicte empresarial.
En el context d’un procés de resolució d’un conflicte entre dues parts, la preparació prèvia -identificant els punts crítics i analitzant les alternatives en cas de no assolir un acord-, consensuar el marc de la negociació, disposar dels recursos suficients que afavoreixin el procés de negociació i permetin tancar l’acord sense dilacions, ser i demostrar fiabilitat en tot moment, mostrar-se obert a diferents alternatives, contemplar tots els detalls per construir un acord sòlid, contrastar que tots han entès l’acord de la mateixa manera i preparar-se per si no s’assoleix un acord; són els vuit consells pràctics per negociar amb eficiència que va traslladar Mercedes Tarrazón, mediadora i àrbitre internacional, sòcia de Dispute Management SL i cònsol del Consolat de Mar de Barcelona, i ponent de la sessió formativa celebrada a la Cambra que es va basar en la resolució d’un cas pràctic exposat per la ponent i resolt amb les aportacions dels participants.