!--akiadsense-->
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha carregat amb contundència contra l’actitud del govern espanyol després que aquest dijous hagi anunciat l’adjudicació de l’estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers del Quart Cinturó. Font avisa Foment que el projecte està “condemnat al fracàs” si no es té en compte l’opinió del territori: “Històricament hi ha hagut molta oposició territorial i mai hi ha hagut consens sobre quina havia de ser la seva configuració”. En aquest sentit, el responsable d’Infraestructures explica que el Govern i els consells comarcals dels Vallesos estan redactant un pla de mobilitat per definir les necessitats reals del territori i reclama que qualsevol pas sobre la B-40 estigui “supeditat” a la voluntat que expressi el territori a través d’aquest document, que ha d’estar enllestit a principis de 2018.
El pas endavant anunciat pel Ministeri de Foment en relació al Quart Cinturó no ha estat ben rebut pel Govern, en considerar que s’ha actuat de manera unilateral i s’ha menystingut l’opinió del territori en relació a aquesta infraestructura, que en el seu tram final ha de connectar Terrassa amb Granollers i embrancar-se amb la C-60 fins a Mataró. L’estudi informatiu del traçat de 35 quilòmetres que connectaria les dues capitals vallesanes s’ha adjudicat per 1,1 MEUR i serà a partir d’aquest document que es podrà, posteriorment, licita una obra valorada en més de 400 MEUR. El secretari d’Infraestructures s’ha mostrat “sorprès” per l’anunci i assegura que s’ha fet “sense escoltar ni dialogar amb el territori”.