El pròxim dimecres, dia 20 de novembre, la Cambra de Comerç de Terrassa celebrarà la jornada “Digital Summit’24. Revoluciona l’e-commerce. La intel·ligència artificial i la logística sostenible”. Aquesta és la segona cimera digital de la corporació terrassenca, impulsada per l’Oficina AceleraPyme per al Kit Digital, i, en aquesta nova convocatòria, analitzarà el futur del comerç electrònic de manera exhaustiva des de diferents perspectives, a través de les intervencions de quatre experts.
Les diferents intervencions “desvetllaran aspectes com la radiografia actual dels usuaris del comerç electrònic, les noves maneres d’interacció amb els consumidors que permeten les tecnologies emergents – IA, Iot, realitat augmentada, etc.-, i la logística, les regulacions mediambientals i la sostenibilitat, el gran desafiament d’aquesta activitat econòmica en aquests moments”, expliquen des de la Cambra.
L’expert en e-commerce i Data Strategy Director a Elogia, Sr. Ramón Montanera , obrirà la jornada amb la ponència “Radiografia de l’e-commerce a Espanya. Anàlisi dels compradors, hàbits de consum i la revolució multicanal”. Montanera desvetllarà als assistents el perfil actual dels compradors digitals i la freqüència de compra, i també tractarà sobre l’impacte de les xarxes socials en les vendes online, entre altres.
La segona intervenció, a càrrec de la consultora en serveis d’innovació en el sector tecnològic, Sra. Sara Vallribera, serà “De la botiga a l’algoritme: com la IA i altres tecnologies digitals emergents defineixen el futur del retail”. Vallribera exposarà com les noves eines digitals poden transformar l’experiència del consumidor i l’operativa de negoci.
La tercera de les sessions de la jornada porta com a títol la “Logística en l’e-commerce”. Serà a càrrec de la responsable de Grans Comptes en el sector de Moda i Retail a DHL, Sra. Laura Dinarés. L’experiència d’aquesta experta permetrà abordar temes medul·lars d’aquest sector com són la simplificació dels processos de duanes en enviaments internacionals, i les solucions de tramesa ràpida per connectar amb consumidors de tot el món de manera eficient.
Finalment, l’expert en màrqueting digital, Sr. David Lahoz, analitzarà en la intervenció “Sostenibilitat com a avantatge competitiu” un dels temes més sensibles de l’e-commerce: les emissions i la petjada de carboni que genera aquesta activitat. Lahoz exposarà les regulacions mediambientals imminents i explicarà com cal abordar un pla de descarbonització de manera disruptiva i innovadora per assegurar el futur dels negocis.